Het kost Lexus echter minder om de productie nu al stop te zetten dan om te gaan investeren in wat extra opsmuk voor het huidige model voor het komende modeljaar. Verder was de IS stilaan ook verouderd wat de techniek betreft, hij is dan ook al sinds 2005 op de markt. Zo was de dieselversie niet echt CO2-vriendelijk, ook al werd naderhand een IS 200d geïntroduceerd. Ook was de IS de enige overblijvende Lexus zonder hybride aandrijving, iets waar Lexus tegenwoordig graag mee uitpakt en ook mee scoort. Daar komt bij het volgende model verandering in.
De eerder voorgestelde LF-CC moet de voorloper van de volgende IS zijn. Deze kreeg een hybride 2.5 viercilinder. In 2013 komt de nieuwe er dus, in tussentijd zijn er nog een hoop stockmodellen te vinden bij de dealers, misschien wel aan voordelige prijzen. In ieder geval zorgen ze bij Lexus voor een iets korter te overbruggen periode dan bij Alfa Romeo, waar de 159 al een tijdje uit productie is en de opvolger nog tot 2014 op zich laat wachten.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen