Na jaren van plagen is de Toyota Supra plots heel tastbaar. Binnenkort staat de 5de generatie zelfs gewoonweg bij de dealers. Hoeveel 'ie moet gaan kosten?
Zeventien jaar lang liet Toyota ons wachten op een opvolger van de vierde generatie Supra. Een auto die dankzij de tuningscene en filmwereld uitgroeide tot een statement in autoland. De nieuwe generatie is dan ook niet onbesproken. Want velen kunnen niet slikken dat generatie 5 genen deelt met de BMW Z4. Hoe dan ook, zonder BMW geen nieuwe Supra. Of iets correcter; zonder BMW had de nieuwe Supra zijn prijskaartje boven de 100.000 euro zien tikken. Hoeveel je nu kwijt bent?
65.500 euro.
Alsjeblieft, daarmee heb je meteen de Belgische prijs voor de GR Supra Coupé 3.0 8A/T sport + te pakken. Een wat lange naam voor de instapversie van de coupé met zes-in-lijn, 340 pk en een sperdifferentieel op de achteras. Laat je 2.300 euro extra achter bij de dealer, dan levert Toyota jouw Supra af met het Premium Pack. In dat pack zit een zwart lederen bekleding, een JBL audiosysteem met 12 luidsprekers, inductieladen voor de smartphone en een head-updisplay vervat. Eigenlijk een no brainer op de GR Supra, waardoor de prijs dus aandikt tot 67.800 euro.
Waar je nog kan gaan shoppen voor dat geld? Wel geloof het of niet maar de concurrentie is stevig. Denk maar aan de technisch identieke (maar wel dakloze) BMW Z4 M40i, de meer hardcore Alpine A110, benchmark Porsche 718 Cayman S en zelfs rakker zoals de Jaguar F-Type en Audi TT RS. Zijn we helemaal stout, dan zetten we zelfs nog de BMW M2 Competition en Lotus Elise Sport 220 in dat rijtje.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen