Original ID
2144

Test nieuwe BMW 1-reeks – Consultant upgrade (2024)

Labels

Het is eigen aan elke modelwissel, dus natuurlijk groeit de nieuwe BMW 1, maar is het voldoende? Laten we die olifant maar meteen uit de kamer jagen. Size does matter wil er op de achterbank sprake zijn van enig comfort, en dat blijkt nog steeds een precair punt bij de kleinste BMW. De nieuwe generatie 1-Reeks groeit een dikke 4 cm tot 4,36 meter, maar ondanks deze groeischeut blijft het plaatsaanbod binnenin eerder beperkt.

Dit is de laatste auto die je met cd-speler kan kopen… maar niet meer voor lang

We hoeven het je vast niet meer te vertellen: auto’s moeten mee met hun tijd. Die tijd dicteerde bijvoorbeeld ooit dat je muziek afspeelt van een cassette en zo zagen we decennialang cassetteradio’s in auto’s verschijnen. Rond de millenniumwisseling kwam daar echter verandering in want dan moesten die cassetteradio’s één voor één wijken voor cd-spelers… En nu is ook de tijd van die technologie gekomen.

Labels

Petjesvolk opgelet: BMW X3 krijgt M Performance Parts

Heb je het gevoel dat je nieuwe BMW X3 met *instagram handle* op de achterste zijruit nog wat meer nodig heeft? Dan heeft BMW de oplossing voor je! Want voortaan zijn er M Performance parts beschikbaar. Niets schreeuwt meer sportiviteit dan een joekel van een spoiler op je SUV met dieselmotor voorin.

Vooreerst: Ja, we weten ook dat het gros van de huidige X3 klanten niet voor de diesel gaat. Meer nog, de plug-in kan je met z'n 300 pk bezwaarlijk traag noemen. Nog sterker, de X3 M50 met 400 pk is al helemaal geen doetje. Of de X3 echter nood heeft aan expressieve BMW M opsmuk dat eerder thuishoort op een M4 of M5? Dat is een ander verhaal. Niet in het minst omdat BMW spreekt over "authentieke raceflair". Juist ja.

Bizar: iemand heeft een ‘nieuwe’ Fiat Multipla ingeschreven

Sommige grootheden worden pas ten volle geapprecieerd eens ze gekomen te gaan zijn, nietwaar? Kijk maar naar de Fiat Multipla: bij zijn lancering in 1999 werd die weggelachen als het lelijke eendje in de MPV-vijver — en laat ons eerlijk zijn: veel zwanen zwommen daar zo al niet rond. 25 jaar na datum begint de autowereld de Multipla echter in zijn armen te sluiten want zeg nu zelf: dit wordt toch een klassieker? Er is echter één probleem: goede exemplaren zijn best zeldzaam… Maar één iemand lijkt nu toch de heilige graal gevonden te hebben.

Labels
Abonneer op C