Het is eigen aan elke modelwissel, dus natuurlijk groeit de nieuwe BMW 1, maar is het voldoende? Laten we die olifant maar meteen uit de kamer jagen. Size does matter wil er op de achterbank sprake zijn van enig comfort, en dat blijkt nog steeds een precair punt bij de kleinste BMW. De nieuwe generatie 1-Reeks groeit een dikke 4 cm tot 4,36 meter, maar ondanks deze groeischeut blijft het plaatsaanbod binnenin eerder beperkt.
Dit is de laatste auto die je met cd-speler kan kopen… maar niet meer voor lang
We hoeven het je vast niet meer te vertellen: auto’s moeten mee met hun tijd. Die tijd dicteerde bijvoorbeeld ooit dat je muziek afspeelt van een cassette en zo zagen we decennialang cassetteradio’s in auto’s verschijnen. Rond de millenniumwisseling kwam daar echter verandering in want dan moesten die cassetteradio’s één voor één wijken voor cd-spelers… En nu is ook de tijd van die technologie gekomen.
Skoda Elroq komt eraan: dit weten we al over de 'elektrische Karoq'
Wil je een elektrische Skoda, dan heb je momenteel niet heel veel te kiezen. Ofwel ga je voor een Enyaq, ofwel ga je voor een Enyaq met een iets schuiner aflopende daklijn en dan krijg je een Enyaq Coupé. Kan je echter nog even geduld oefenen, dan zou je straks veel meer keuze moeten gaan krijgen.
Dit kost de kleinste BMW met de lichtste motor (2024)
Sinds BMW zijn nieuwe 1 Reeks een paar maanden geleden onthulde, is er al best veel gezegd en geschreven over het model. Zo valt er om te beginnen al over te discussiëren of het om een nieuwe dan wel een vernieuwde auto gaat en eens we daarover uitgepraat waren, kwam de controverse omtrent zijn Kia-achtige looks op gang.
Lekker: Alfa Romeo Brera Cinque Porte
Weet je nog, toen Alfa de heerlijk gestileerde 159 in zijn line-up had staan die ook een coupé en cabrio afgeleide kreeg in de vorm van de Brera? Wel, die hoogdagen kunnen we nu even opnieuw beleven met dank aan een Zuid-Afrikaanse doe-het-zelver. Want wat als Alfa de trend voor was en een vierdeurscoupé van de Brera had gelanceerd? Wel, die had er dan zo uitgezien!
Test + video: Mini Countryman E (2024)
Mini zit middenin een golf van vernieuwing. Zo is het inmiddels over en uit voor de Clubman terwijl de 10 jaar oude Mini hatchback nog even verder leeft, zij het in grondig vernieuwde vorm.
Dit wordt de Skoda Elroq: mini-Enyaq nu ook vanbuiten geschetst
Skoda heeft grote plannen op elektrisch vlak, echt waar.
Petjesvolk opgelet: BMW X3 krijgt M Performance Parts
Vooreerst: Ja, we weten ook dat het gros van de huidige X3 klanten niet voor de diesel gaat. Meer nog, de plug-in kan je met z'n 300 pk bezwaarlijk traag noemen. Nog sterker, de X3 M50 met 400 pk is al helemaal geen doetje. Of de X3 echter nood heeft aan expressieve BMW M opsmuk dat eerder thuishoort op een M4 of M5? Dat is een ander verhaal. Niet in het minst omdat BMW spreekt over "authentieke raceflair". Juist ja.
Bizar: iemand heeft een ‘nieuwe’ Fiat Multipla ingeschreven
Sommige grootheden worden pas ten volle geapprecieerd eens ze gekomen te gaan zijn, nietwaar? Kijk maar naar de Fiat Multipla: bij zijn lancering in 1999 werd die weggelachen als het lelijke eendje in de MPV-vijver — en laat ons eerlijk zijn: veel zwanen zwommen daar zo al niet rond. 25 jaar na datum begint de autowereld de Multipla echter in zijn armen te sluiten want zeg nu zelf: dit wordt toch een klassieker? Er is echter één probleem: goede exemplaren zijn best zeldzaam… Maar één iemand lijkt nu toch de heilige graal gevonden te hebben.