Wat is dit?
Weerom een prijskraker van importeur OneAutomotive, vers uit China. Dit is een ruime gezins-SUV met zeven zitplaatsen, die standaard full option komt en een potente plug-inhybridemotor onder de kap krijgt. En dat voor zo'n 35.000 euro.
Wat is dit?
Weerom een prijskraker van importeur OneAutomotive, vers uit China. Dit is een ruime gezins-SUV met zeven zitplaatsen, die standaard full option komt en een potente plug-inhybridemotor onder de kap krijgt. En dat voor zo'n 35.000 euro.
De CLA is al twee generaties lang een publiekslieveling bij het Mercedes cliënteel. Niet moeilijk, want de stijlvolle vierdeurscoupé was de goedkoopste manier om je in een fors duurdere CLS te wanen. Na twee komt drie en die derde generatie is klaar om autoland eens goed wakker te schudden.
Wat is dit?
John Cooper Works staat al jaar en dag te boek als de meest performante uitvoering bij Mini. Zie het als de lokale M, RS of AMG. Bij de nieuwe generatie Mini hatchback wordt het wel een stuk ingewikkelder. Enerzijds kan je kiezen uit een elektrische "JCW", anderzijds staat de JCW met klassieke benzine te trappelen aan de startmeet. Dit is er eentje van die laatste soort.
De Renault Megane E-Tech is intussen al een paar jaar onder ons maar weet je wat die nog miste? Een sportievere versie.
Voor elke succesvolle elektrische SUV, zijn er modellen die wat in de vergeethoek zijn beland. Dat is niet anders bij de Toyota bZ4X die zijn start in 2022 wat mistte en bijkomstig te kampen had met eerder matige EV-prestaties. Enkele van die fouten wil Toyota nu recht zetten.
Het is niet omdat je een koele minnaar bent van een bepaalde strategie, dat je niet mee hoeft te spelen. De wereld heeft een aanzienlijk marktaandeel voor EV's gecreëerd en ook Toyota wil een deel van de koek. Dit jaar nog schuift het dan ook een trio aan EV's naar voren, de compacte Urban Cruiser, de wel gekende bZ4X (die ook net een facelift kreeg) en deze C-HR+. Met de + van... elektrisch.
Peugeot heeft al jaren plug-inhybride aandrijflijnen in zijn gamma maar veel was daar in al die tijd nog niet aan veranderd. Zo kreeg je doorgaans de keuze uit 180 of 225 pk tenzij je een versie met vierwielaandrijving koos, want die had dan 300 tot zelfs 360 pk. De accu’s varieerden dan weer van 12,4 tot 14,2 kWh maar met de komst van de nieuwe 3008 en 5008 zagen we eindelijk vernieuwing.
Ford schrikt er tegenwoordig niet van terug om heilige huisjes omver te schoppen. Het merk verklaarde een paar jaar geleden namelijk dat het ook bij ons een ‘Amerikaanser’ imago wil krijgen en daar moeten dus een paar Europese modellen voor wijken.
UPDATE 04/03: Jeep heeft extra foto's gedeeld van de aankomende compass (zie onderaan dit artikel).