De R8 mag dan wel de meeste aandacht trekken, in een betaalbaarder hoekje heeft Audi de RS 3 staan. Een stuk praktischer dan zo'n sportwagen en met 367 pk kan je hem toch bezwaarlijk traag noemen?
Tegenover de vorige generatie RS 3 lappen ze er bij Audi exact 27 eenheden bij om tot een totaal van 367 pk te komen. Kracht die nog steeds van de 2.5-liter TFSI vijfcilinder komt. Dat in tegenstelling tot een hoop andere merken die naar de viercilinder grijpen. Ja, we kijken naar jou Ford.
De vierwielaandrijving en 465 Nm aan koppel zorgen ervoor dat de kleine stationwagen op steroïden in 4,3 seconden naar de honderd snelt. Topsnelheid is zoals gewoonlijk begrenst op 250 km/u. Het normverbruik daalde tegenover de vorige generatie met een litertje naar 8,1. Niet dat je daar in het echt iets van zal zien.
Wat je wel zal zien als deze Audi je voorbij knalt zijn de bredere wielkasten met 19-duims velgen erin en de ovalen uitlaten achteraan. Oké, het is allemaal niet zo spannend meer, maar we zijn dan ook gewoon verwend op het vlak van capabele & performante Audi's.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 17 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden