
De R8 mag dan wel de meeste aandacht trekken, in een betaalbaarder hoekje heeft Audi de RS 3 staan. Een stuk praktischer dan zo'n sportwagen en met 367 pk kan je hem toch bezwaarlijk traag noemen?
Tegenover de vorige generatie RS 3 lappen ze er bij Audi exact 27 eenheden bij om tot een totaal van 367 pk te komen. Kracht die nog steeds van de 2.5-liter TFSI vijfcilinder komt. Dat in tegenstelling tot een hoop andere merken die naar de viercilinder grijpen. Ja, we kijken naar jou Ford.
De vierwielaandrijving en 465 Nm aan koppel zorgen ervoor dat de kleine stationwagen op steroïden in 4,3 seconden naar de honderd snelt. Topsnelheid is zoals gewoonlijk begrenst op 250 km/u. Het normverbruik daalde tegenover de vorige generatie met een litertje naar 8,1. Niet dat je daar in het echt iets van zal zien.

Wat je wel zal zien als deze Audi je voorbij knalt zijn de bredere wielkasten met 19-duims velgen erin en de ovalen uitlaten achteraan. Oké, het is allemaal niet zo spannend meer, maar we zijn dan ook gewoon verwend op het vlak van capabele & performante Audi's.
Recente reacties
Eerste test: Hyundai Kona Electric (2023)
Op zich geen verkeerde afmeting voor een auto. Maar wat een gedrocht. die lichtblokplaats.... Die...
Door kevin l 1 dag geleden
Eerste test: Hyundai Kona Electric (2023)
ik ben niet vooringenomen voor wat betreft merken en ik sta open voor alles maar ik vind deze wagen...
Door Piet 3 dagen geleden
Fisker landt in België: orderboekjes voor elektrische Ocean geopend (2023)
Al ze prijs onder de 40000€ is dit een leuk alternatief voor al die Chinese EV brol, de Vlaamschen...
Door Vigor Mortsen 3 dagen geleden
EV-premie tot 5.000 euro: Vlaamse Regering wil particulier in elektrische auto krijgen
Zoals THIS ook al aangaf zal het zeker duurder worden. Een paar jaar geleden bracht de auto-branche...
Door John 4 dagen geleden