
De komende jaren gaat Mini haar complete line-up in het nieuw steken. Samen met die nieuwe generaties en modellen komt er ook een nieuwe huisstijl. Het Britse merk haalt er alvast de term "Charismatic Simplicity" voor boven. Gemist kans lijkt ons. Want MINI-malisme bekt toch stukken beter, niet?
Eens om de zoveel jaar lanceert een automerk een compleet nieuwe designtaal. Want stilstaan, dat is achteruitgaan. Na enkele generaties te teren op haar bekende elementen heeft Mini nu besloten dat het tijd is voor een nieuw gezicht. Eentje die naar buiten moet brengen dat het merk in de toekomst enkele buzzwords aan haar kernwaarden toe voegt. Naast termen zoals "maximale emotie" en "driving fun" komen daar nu ook "een minimale voetafdruk", "duurzaamheid" en "digitalisering" bij. Ach, alles om de marketingmachine aan de praat te houden natuurlijk.
Minder bling bling
Diezelfde marketingmachine plakt er de overkoepelende term "Charismatic Simplicity" op. Want wederom: MINI-malisme lag waarschijnlijk te hard voor de hand. Hoe dan ook, de nieuwe designlijn laat zich visualiseren door een gebrek aan chroom & leder en knopjes in het interieur. Minder is meer, zeg maar. De eerste auto die de nieuwe designlijn krijgt is trouwens geen gekend model. Want volgende maand zal Mini een conceptversie tonen van een compleet nieuwe compacte crossover met elektrische aandrijflijn.

Een nieuweling die de designprimeur krijgt dus! Al volgt daarna vrij snel de nieuwe generatie van de Mini 3-deurs. De maanden daarna volgen ook nog nieuwe versies van de Mini 5-deurs en Countryman. Of ook de Clubman nog een nieuwe generatie krijgt is momenteel koffiedik kijken.
Recente reacties
Wacht, wat? Audi wil ander onderscheid tussen even en oneven modelnamen
Ze weten waarschijnlijk niet meer van welk hout nog pijlen te maken. Mercedes en BMW pakken het...
Door Jos D. 2 dagen geleden
Mercedes E 300d 4Matic Break is minst vervuilende auto ter wereld (met verbrandingsmotor)
Alleen maar goeds dat Mercedes dit voor elkaar krijgt. Maar het totale plaatje mag niet vergeten...
Door Johan Haspeslagh 2 dagen geleden
Volvo opent aanval op Lynk & Co met "Volvo Abonnement": Een XC40 per maand, zakelijk of prive
Inderdaad. Hopeloos bedrijf. Ook heel nare en slechte ervaring mee!
Door Marc Van Goethem 2 dagen geleden
Wacht, wat? Audi wil ander onderscheid tussen even en oneven modelnamen
A4 wordt A5, A6 wordt A7. Iets zegt mij dat daar een prijsverhoging aan zal vast hangen.
Door John 2 dagen geleden