Dat extra vermogen komt niet uit de lucht gevallen. Porsche monteert nieuwe turbochargers op het iconische drieliter zescilinder blok en optimaliseerde tegelijkertijd de luchtkoeling van de wagen. Het resultaat tegenover de basis-911 uit zich in 30 extra pk's, die het totaal op 480 pk brengen, goed voor 530 Nm aan koppel. Daarmee jaagt deze Porsche de 0-100 km/u na in 3,3 seconden en haalt hij een topsnelheid van 308 km/u. De overbrenging naar de achterwielen gebeurt door de automatische achttraps PDK-transmissie.
Hybride Chevrolet Corvette E-Ray is te zien op autosalon
Vreesden we eerder vandaag dat de V8 uit het straatbeeld zal verdwijnen - voor zover ie nog niet weg is -, bij Chevrolet hebben ze nog altijd de Corvette in het gamma zitten. En die krijgt nog altijd een 6.2 V8 onder de kap, al moet die het niet meer alleen doen dankzij de elektromotor die eraan gekoppeld wordt. Alles bij elkaar krijgt de wagen dan 502 plus 163 pk, al kan je beiden niet zomaar optellen natuurlijk.
Ford Mustang is Muscle Car-koning... in land der blinden
Met 44.000 exemplaren was de Ford Mustang de meest verkochte muscle car. Muscle car is de benaming voor de Amerikaanse auto's die je doen dromen van power, ronkende V8'en en de American Dream. Tegenwoordig is dat segment echter flink uitgedund.
Beruchte tuner neemt Lamborghini Miura onder handen en het resultaat is… vet?
De Lamborghini Miura is niets minder dan legendarisch in autoland. Bij zijn lancering in 1966 was de Miura bijvoorbeeld de snelste auto ter wereld. Daarnaast was hij de eerste auto ooit met een achter de inzittenden gemonteerde V12-middenmotor, waardoor hij wel eens de eerste echte supercar genoemd wordt. Bovendien is de Lamborghini best zeldzaam met zijn oplage van slechts een 760-tal stuks… Maar wat als je wil dat jouw Miura nog net een beetje anders is dan de rest?
Dodge Charger komt ook naar Europa: dit of een Mustang (Mach-E)?
Het is Stellantis menens op vlak van elektrificatie. Zo legde het concern al EV-deadlines op aan vrijwel al zijn submerken en zelfs de oer-Amerikaanse constructeurs blijven daarvan niet gespaard. Kijk maar naar Dodge, dat sinds kort een volledig elektrische Charger in zijn showrooms heeft staan naast de versies met verbrandingsmotoren.
Alsjeblieft, Fiat: maak deze nieuwe Coupé! [RENDER]
Een paar maanden geleden stelden we een stiekem best deprimerend lijstje samen. Toen gingen we namelijk op zoek naar de vijf goedkoopste coupés op onze markt en nog een geluk dat we er maar vijf moesten verzamelen, want anders had die lijst al helemaal vol peperdure exoten gestaan.
Nieuwe Honda Prelude komt in 2026, wil méér zijn dan een tweedeurs Civic
Een dik jaar geleden deed Honda ons hart even sneller slaan. Toen trokken de Japanners namelijk het doek van de Prelude Concept en dat was eindelijk nog eens een compacte coupé van de oude stempel… Alhoewel “oude stempel”: iets later verklapte Honda dat die Prelude een hybride aandrijflijn zou krijgen want inderdaad, ze zouden deze knapperd effectief in productie gaan nemen. Nu weten we ook precies wanneer dat gaat gebeuren.
Deze elektrische Yangwang U9 hypercar komt (misschien) naar België, en hij is (relatief) betaalbaar
Driewerf helaas, we hebben jammer genoeg geen meter kunnen rijden met de volledig elektrische Yangwang U9 want dit unieke exemplaar doet een promotierondje in Europa en mag enkel statisch bepoteld worden. Het model werd afgelopen zomer in China gelanceerd en hoewel de Belgische BYD invoerder niet wil bevestigen dat de U9 ook naar Europa komt, zouden we dat toch niet durven uitsluiten. Waarom anders deze promo-tournee? Bovendien werd het model al uitgebreid gespot bij testen op de Duitse Nürburgring. Da’s meer dan een teken aan de wand, toch?
Dit gebeurt er wanneer de Porsche 911 GT3 een turbo krijgt [VIDEO]
Het gamma van een Porsche-model is nooit echt overzichtelijk, maar dat van de 911 slaat toch echt alles. Volg maar even mee: instappen doe je met een 911 Carrera voorzien van een 3.0-liter boxermotor met turbo’s, goed voor 394 pk.
Heftig ademhalen: Ford Escort RS keert terug als restomod (met toestemming van Ford)
Geef ons vooreerst even de kans om ons te verontschuldigen. Hoezo? Wel, volgens de creators van deze Escort RS, het Britse Boreham Motors, mogen we niet spreken van een restomod. Dit is namelijk een "continumod". Klinkt als een hoopje lariekoek om interessant te doen, maar ergens klopt het verhaal wel...