Het is 10 jaar geleden dat de eerste Bugatti Veyron het daglicht zag, en zoals geweten is nu ook het Veyron tijdperk zo goed als afgesloten. Net om die reden krijgen we een video te zien van hoe zijn krachtbron in elkaar gestoken wordt.
Anno 2015 is een Bugatti Veyron met 8.0 liter W16 nog altijd een meer dan indrukwekkende wagen. Met het einde van de Veyron gaat ook deze motor even aan de zijlijn wachten op een nieuw project en net daarom gunt Bugatti ons een blik achter de schermen.
De cijfers zijn meer dan genoeg gepasseerd om ook in jullie geheugen gegrift te staan, maar zowel de variant met 1.001 pk en 1.250 nm koppel als de latere versie met 1.200 pk en 1.500 nm koppel blijven natuurlijk tot de verbeelding spreken. We hebben wel meer wagens zien passeren de laatste jaren die dit aantal pk's benaderen maar denk even mee terug naar het jaar 2005 toen 1.001 paarden niet van deze wereld waren.
16 cilinders, 4 turbo's en 8.0 liter longinhoud vragen natuurlijk om een speciale assemblage, en in deze video krijgen we te zien hoe deze handgebouwde motor in elkaar wordt gezet.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 1 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 8 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 9 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 10 mois