Actualités: Autosalons

RUF CTR doet ons kwijlen van plezier (Genève 2017)

Vriend-aan-huis-tuner van Porsche, RUF, is klaar met haar vierde generatie CTR. Uniek daarbij is dat ze terugvliegen naar de originele Yellowbird. Met een koolstofvezel retro-schulp, eigen onderstel en 700 pk onder de kap. De meest ultieme Porsche ooit?

Met de Yellowbird verwierf RUF naam en faam. Want het gele beest was de snelste productiewagen in zijn tijd. Daarom ook dat de Duitse tuner voor haar vierde generatie CTR terug gaat naar het origineel. Met een carrosserie die je zo eind jaren 80 doet beleven. Enkel verraden de led-dagrijlichten en steviger remspul achter de al even stevige velgen dat hier meer aan de hand is.

Die hand is er zeker, want achterin de biturbo 3.6 boxer van de Porsche 911 die wordt opgepompt naar 700 pk en 880 Nm koppel. Die mag z'n kracht via een eigen ontwikkelde manuele zesbak naar de achterwielen sturen. Best linke boel als je niet weet wat je doet dus. Al zeker omdat de gehele carrosserie van koolstofvezel is en het chassis eveneens inhuis werd ontwikkeld. Best niet tegen een paaltje of boom parkeren dus.

Image
ruf-ctr-2017-genf

Dertig stuks zal RUF er van bouwen. Waardoor deze spotten een zeer extreme aangelegenheid wordt. Wij zijn er alvast nog altijd niet uit, of we nu voor de originele dan wel voor de retro-nieuwe moeten gaan in onze droomgarage.

Ajouter un commentaire

Vous devez être connectés pour poster un commentaire.

Se connecter