Actualités: Officieel

Kia heeft Optima plug-in hybrid klaar

Kia heeft naast de hybride versie van de Optima tegenwoordig ook een plug-in hybrid. Sinds de facelift wordt het alleen maar interessanter.

De Optima is een serieus onderschatte wagen, vinden wij bij Autofans. Zeker in zijn hybrideversie kan hij een hoop troeven op tafel gooien. Nu komt daar opnieuw een extra hybride versie bij, eentje met stekker. Iedereen weet wat dat wil zeggen; namelijk dat de CO2-cijfers verder naar beneden tuimelen.

Na de facelift heeft Kia de tijd genomen om de plug-in hybride versie onder handen te nemen. Tegenwoordig kan je die alleen krijgen als SW, als break dus. Maar geef toe, hoeveel Optima berlines zie je in ons landje rondbollen?

Image
Kia Optima SW plug-in hybrid (2019)

Onder de kap huist nog altijd een 2.0 GDi, daar verandert niks. De wijziging zit in het accupakket, dat van 8,9 kWh naar 11,26 kWh gaat. Daarmee kom je tegenwoordig WLTP-gewijs elektrisch 62 kilometer ver. Dat zijn er 7 meer dan de oude, die volgens de NEDC-norm 55 kilometer ver kwam. Kia geeft een theoretisch verbruik van 1,4 liter per 100 km op, al is dat natuurlijk sterk afhankelijk van hoe vaak je de accu bijlaadt alvorens je een ritje maakt. Daarbij hoort een CO2-uitstoot van 33 gram per km.

Dat is niet slecht voor een voertuig dat 205 pk onder de kap heeft. Al is dat aantal paarden niet veranderd sinds de facelift. Wat wel veranderde, is de aangepaste voorbumper en dito velgen. Blauwe accenten en een actieve grille tonen je het verschil tussen de reguliere Optima en deze plug-in hybride.

Image
Kia Optima SW plug-in hybrid (2019)

Ajouter un commentaire

Vous devez être connectés pour poster un commentaire.

Se connecter