Actualités: Officieel

En dat is vier: Peugeot e-Traveller gaat eveneens elektrisch (2020)

Na de [Opel Vivaro-e](https://autofans.be/nieuws/officieel/45629-elektrische-opel-vivaro-e-geraakt-330-kilometer-ver), [Toyota Proace Electric](https://autofans.be/nieuws/officieel/45731-toyota-proace-gaat-elektrisch-2020) en [Peugeot e-Expert](https://autofans.be/nieuws/officieel/45704-officieel-peugeot-e-expert-voor-de-elektrische-koerier-2020) gaat ook de Peugeot Traveller elektrisch. De passagiersversie van de bestelwagen gaat elektrisch door het leven als e-Traveller.

Waar de Peugeot e-Expert vooral bedoeld is voor wat ze in marketingtermen de “last-mile delivery” noemen, is de e-Traveller bestemd voor personenvervoer. De uitvoering Shuttle is daarbij vooral bedoeld voor professioneel personenvervoer, de versie Combispace voor grote gezinnen. Wat het aantal plaatsen aan boord betreft, reikt het aanbod tot en met negen zitplaatsen. Dat kan al in de kortste versie Compact (4,60 meter), met daarnaast nog een versie Standard (4,95 meter) en Long (5,30 meter).

Image
Peugeot e-Traveller 2020

De e-Traveller neemt uiteraard dezelfde aandrijflijn over als de e-Expert: een batterij van 50 kWh (met 230 kilometer WLTP-rijbereik) en een van 75 kWh (330 kilometer). De kleinste batterij is bij de e-Traveller in tegenstelling tot de e-Expert wel beschikbaar in de kortste variant. De elektromotor is dezelfde als die uit de Peugeot e-208 en e-2008, en dus goed voor 136 pk en 260 Nm. Dat vertaalt zich in cijfers van 13,1 seconden naar 100 km/u en een begrensde topsnelheid van 130 km/u.

Image
Peugeot e-Traveller 2020

Enkelfasig laden kan aan 7,4 kW, optioneel is er een driefasige lader van 11 kW. Die laatste lijkt een aangewezen optie: de 50 kWh sterke batterij laadt dan op in 5 uur, die van 75 kWh in 7u30.

Ajouter un commentaire

Vous devez être connectés pour poster un commentaire.

Se connecter