Duotest: Audi RS 4 Avant 25 Years en RS 6 Avant GT - Welke moet in je droomgarage? (2024)

Laat ons in deze - louter hypothetische - probleemstelling alvast abstractie maken van de prijskaartjes. Ga je vandaag naar de Audi configurator, dan betaal je voor een RS4 Avant 95.000 euro en voor een RS6 Avant 145.000 euro. Dat is alvast een verschil zo groot als een fris gebruikte Porsche 718 Boxster of Cayman, om maar iets te zeggen, en dan hebben we het nog niet over de uitvoeringen de we in deze test onder onze bips schuiven. ‘Onze’ gele RS4 25 Years Limited Edition start in Duitsland aan 143.000 euro, de RS6 in GT Trim kost daar minstens 219.000 zilverringen (ringen, heb je ‘m?

Dik, dikker, BMW M5 Touring M Performance Parts (2024)

Bij BMW kloppen ze zichzelf al langer op de schouder. Nee, niet omdat ze het grootste EV-merk van Europa zijn of het grootste merk van België tout court. Wel omdat ze met de "M Performance Parts" een ongelooflijke nieuwe geldbron hebben aangeboord. Zo kan je bijna geen M-model in Europa vinden dat geen extra stukje M Performance op z'n koetswerk heeft gekleefd. Onderdelen die - laat ons eerlijk zijn - intrinsiek geen extra performance loslaten. Uiteraard heeft BMW nu ook onderdelen klaar voor de nagelnieuwe M5 Touring.

Vijf snelle breaks die vandaag minder dan 10.000 euro kosten

We moeten er geen doekjes om winden: de break verliest al jaren aan populariteit. Er is echter hoop want naast elektrische breaks zijn ook sportieve breaks stiekem aan een kleine opmars bezig. Kijk maar naar BMW, waar ze nu de allereerste M3 Touring ooit aanbieden en die kreeg net nog gezelschap van een nagelnieuwe M5 Touring.

Nieuwe BMW M5 Touring lekt (ook al) het internet op

BMW’s M-divisie waagt zich sinds kort terug aan de station wagon. Kijk maar naar de M3: die is voor het eerst in zijn lange carrière ook als Touring verkrijgbaar. De M5 was dat eerder al een aantal keer, meer bepaald bij de E34-generatie van de jaren ’90 en de E61 ‘Bangle-BMW’ van de nillies. De twee M5-generaties die daarop volgden deden het echter zonder break, maar daar komt binnenkort verandering in.

Dacia maak alsjeblieft deze nieuwe Logan MCV [RENDER]

Stap je vandaag de Dacia-dealer binnen op zoek naar een praktische stationwagen, dan verwijzen ze je met plezier richting de Jogger, een "stationcrossover" met de binnenruimte van een klein schiereiland. Alleen is het samen met de vernieuwde Duster meteen ook de duurste nieuwe Dacia van het moment. Er is dus nog ruimte onderin voor een budgetstation.

Abonneer op Stationcar