Langs buiten ziet de C4 Cactus er niet veel anders uit dan het reeds bestaande productiemodel. Onder de kap zijn de verschillen wel opmerkelijk.
Daar werd de PureTech 82 motor aangepast aan de hybride aandrijflijn. De driecilinder staat in verbinding met een opslagsysteem voor energie in de vorm van perslucht, een geheel dat bestaat uit twee hydraulische pompmotoren en een automatische overbrenging die gebruik maakt van een epicyclische aandrijving. Het geheel wordt gestuurd door een supervisor die de bedieningen van de bestuurder beheert om het energieverbruik te optimaliseren. Technologie die we onlangs ook zaken in de Peugeot's 208 HYbrid Air 2L Demonstrator.
Naast de motorische aanpassingen werd dit Citroen C4 Cactus Airflow 2L Concept ook een stuk efficiënter, aerodynamischer (+20%) en lichter (-100kg) dan zijn productievariant.
Het totaalpakket zorgt ervoor dat dit concept op papier slechts 2 liter per 100 kilometer zou verbruiken.
Citroën zal dit zuinig stootkussen op perslucht als concept voorstellen op het autosalon van Parijs.
Ajouter un commentaire
Vous devez être connectés pour poster un commentaire.
Se connecter