Bugatti Mistral is snelste cabrio ter wereld: 453.9 km/u

Niet de Mazda MX-5 van je neefje maar wel de Bugatti Mistral is de snelste cabrio ter wereld. Tijdens een snelheidsrecord zette de exclusieve Bugatti een topsnelheid neer van 453.9 km/u... met het dak eraf.

Het is misschien wel het meest nutteloze wereldrecord ter wereld in autoland. Want elke cabriorijder weet dat boven 140 km/u het plezier van rijden zonder dak er wat af is, met dank aan de wind die dan genadeloos de cabine in beukt en je oren een lekker streepje tinnitus wil geven. Toch wou de eigenaar van een "one of one" Bugatti Mistral weten wat de topsnelheid van zijn cabrio is. Gezien de man waarschijnlijk meerdere miljoenen neer legde voor de auto, durfde Bugatti niet al te hard dwars liggen.

McLaren Artura Spider getest - hybride, cabrio én supercar! (2024)

Het is oktober en dat wil maar één ding zeggen! Nee, niet de komst van het winteruur, wel de jaarlijkse rijtest van een McLaren bij Autofans! Na de Artura Coupe gaan we nu op pad met de cabrio, de Artura Spider. 700 pk zonder dak? Let's go!

Wat is dit?

Een cabrio, een plug-inhybride, maar ook een van de pot gerukte supercar die 700 pk richting de achterwielen stuurt. Verwacht echter geen extravagante looks, het blijft een McLaren...

Test Mercedes-AMG CLE 53 4Matic+ Cabriolet: Brutus gaat voor fluwelen aanpak (2024)

Labels

Voor we in de rijervaring duiken, even terug naar de oorsprong van de nieuwe CLE Coupé en Cabrio. Die moest namelijk een samensmelting worden van de C Coupé/Cabrio en de E Coupé/Cabrio. Als trotse bezitter van de laatste echte E-Cabrio vind ik dat Mercedes niet helemaal in het opzet is geslaagd. De CLE Cabrio voelt namelijk meer als een opgepompte C dan een lichtjes gekrompen E. De oude E voelt naar onze mening massiever aan, maar je mag dat subjectief oordeel gerust naast je neer leggen.

MG Cyberster geprijsd: dit kost de elektrische roadster! (2024)

Een dikke twee jaar geleden zorgde het herboren MG even voor opschudding. Dat herboren MG hield zich sinds zijn verrijzenis namelijk uitsluitend bezig met zaken die het MG van weleer niet zou gedaan hebben — lees: elektrische SUV’s — maar daar kwam plots verandering in. Toen onthulde het merk een tweezits cabriolet en hoewel die nog steeds elektrisch was, pakte hij wel uit met een design dat gerust naast dat van klassieke MG-roadsters mag gaan staan.

Abonneer op Cabrio