Wie bij Peugeot naar hybride modellen op zoek ging, vond daar tot voor kort enkel wagens zonder stekkermogelijkheid. De nieuwe 508 brengt daar verandering in met een plug-inhybride.
De vorige Peugeot 2008 was een populaire en dynamische jongen. De nieuwe generatie haalt visuele inspiratie van de goed scorende 3008 en 5008, en deelt zijn fundamenten met de nieuwe 208. Ook als elektrische versie. Met de adelbrieven zit het dus al goed. En met de praktijk?
De Fransen weten als geen ander kleine karretjes in elkaar te schroeven. Waardoor de oogst van een nieuwe generatie hatchback op Franse velden nooit gezien mag worden als een fait divers. Peugeot is klaar met haar nieuwe 208... en dat zal je geweten hebben!
Peugeot mikt met de nieuwe 508 volop op de fleetmarkt. Dan kan je maar beter een stationwagenvariant aan bieden. Tijd dus voor de 508 SW! We reden 'm met een fleet-onvriendelijke 225 pk sterke benzinemotor. Al zit daar een reden achter...
Niet alleen goedverkopende SUV's smeren de boterham bij Peugeot. Er blijft nog altijd een markt voor een traditionele berline. Nuja, traditioneel is iets wat ze bij de 508 niet in de eisenbundel hadden staan.
Paniek in Ludo(space)land, want de Peugeot Partner Tepee is niet meer! Geen vrees echter, want de Rifter neemt je stouwwensen over. Mét desgewenst een GT-Line, 130 pk sterke diesel en 8-trapsautomaat. Hebben we het hier nu nog over een busje, of mogen we Ludo toch in het vakje van de personenwagens gaan steken?
Na een serieuze pandoering van de SUV- en crossoverhype blijft enkel in het D-segment de klassieke sedan nog wat stand houden. Waardoor Peugeot niet zomaar een nieuwe 508 in elkaar schroefde, wel eentje die voortaan door het leven mag gaan als fastback. Ingrijpend genoeg om de SUV links te laten staan?
Te midden van zijn levenscyclus injecteert Peugeot de 308 met een technologische piqure en vooral; een nagelnieuwe 1.5 diesel die al voldoet aan de Euronorm opgelegd voor 2020. Of dat blok wat waard is in de C-segmenter? We kropen achter het stuur.
Recente reacties
Officieel: Citroën Ami is elektrische brommobiel zonder rijbewijs (2020)
Als je geboren bent na 14 februari 1961, heb je een rijbewijs AM nodig.
Door John 10 uur geleden
Verkeersagressie toegenomen in 2020
"Te hard rijden" is ook weer heel ruim hé John. ;-) Met iemand die 140 of 150 rijdt op een lege...
Door Mathieu 20 uur geleden
Officieel: Citroën Ami is elektrische brommobiel zonder rijbewijs (2020)
Ik vind dit maar een raar spel. Ten eerste: geen rijbewijs? Voor een brommer klasse B, tot 45km/u...
Door Mathieu 20 uur geleden
Verkeersagressie toegenomen in 2020
Ik vind het ook een verschrikkelijke benaming, maar ik wist niet meteen hoe ik het anders kon...
Door FLP 20 uur geleden