Toyota zet zijn waterstofqueeste onverminderd voort en schakelt zelfs een versnelling hoger. De tweede generatie van de Mirai werd volledig herwerkt én zelfs goedkoper dan zijn voorganger.
Geen compacte hatchback zo pienter als de Toyota Yaris, geen compacte hatchback met zo'n oubollig imago als dat van de Yaris. Generatie vier moet de Yaris echter hip maken. Geslaagde missie?
Geen sedan zo populair als de Camry, want de Japanse middenklasser van Toyota voert wereldwijd de toppen van de verkooplijsten aan én is al 17 jaar lang de best verkopende auto in de Verenigde Staten. Waarom kom je 'm dan niet meer tegen in onze contreien? We zoeken het uit!
Bij Toyota hebben ze een kortere levenscyclus voor de modellen dan bij de meeste Europese autoconstructeurs. Handig, want zo kan je sneller inspelen op de kritiek van de veeleisende Europese klant. Een faceliftversie van de Coupé High Rider wil enkele pijnlijke plooien platstrijken. Met een krachtigere hybridemotor als strijkijzer.
We hoeven het je niet meer te vertellen, de Toyota Supra is terug! Tegenwoordig onder het GR-submerk en met Duitse genen aan boord. Weet de vijfde generatie de torenhoge verwachtingen in te vullen? Tijd voor het Autofans-oordeel.
Terwijl de eerst test en video over de nieuwe Auris, tegenwoordig terug de Corolla, op Autofans zijn verschenen stappen we nog eens terug in de uitgaande Auris. Met een verdomd goede reden, want in de winter van zijn leven leverde Toyota België een versie op CNG. Een hybridewagen op CNG, het ultieme vervoersmiddel?
Hij was twee generaties lang grotendeels uit de Europese spotlight verdwenen maar de Corolla is helemaal terug van weggeweest. Met drie verschillende carrosseriestijlen en een stevige focus op hybridekracht als verkooppunt. In deze eco-gedreven tijden daardoor de C-segmenter bij uitstek?
De Toyota RAV4 is de bestverkopende SUV ter wereld. De nieuwe generatie heeft dus serieuze schoentjes in te vullen. Vorige generatie kreeg halfweg zijn levensloop een hybrideversie, de nieuwe doet het al vanaf de start met hybridekracht. Of dat past in zo'n lijvige SUV?
In het drukke segment van de lollige hatchbacks heeft Toyota eigenlijk niets te zoeken. Toch wurmen ze zich er binnen met deze Yaris GRMN om meteen een blijvende indruk te maken. Het Japanse merk heeft de laatste jaren dan wel aan de beademingsmachine gehangen in het rusthuis, het ging blijkbaar stiekem ook naar de fitness.
65 jaar doet Toyota het al met de Land Cruiser. Een tijdspanne waarin verschillende carrosserievormen het levenslicht zagen. De recentste verschilt niet zoveel van zijn voorganger. Of lijkt dat alleen maar zo?
Recente reacties
De Tesla met kleinste radius koop je in Canada
Zo zie je maar dat creatief omgaan met fiscale regels geen alleen recht is voor de Belgen :D...
Door Adriaan 4 uur geleden
Caterham komt in Japanse handen
Misschien dat het mogelijk is hoor, maar de moed zakte in mijn schoenen toen ik maar geen antwoord...
Door Adriaan 5 uur geleden
Rijtest: Audi E-Tron S Sportback (2021)
Nog enkele jaartjes wachten daarop. Na 2026 mogen ze enkel nog EV's als bedrijfswagen nemen (met...
Door this 10 uur geleden
Rijtest: Audi E-Tron S Sportback (2021)
Tijd voor een volgende Euro-tig norm waarbij zulke energieverslindende obesitasmonsters niet meer...
Door Jos D. 1 dag geleden