BMW steekt zijn X2 M35i in het nieuw. Daardoor ziet hij er meer dan ooit uit als het kleine broertje van de XM, maar onderhuids verliest hij wel vermogen. Wacht, wat?!
Mocht het eens géén Tesla Model Y zijn, dan kon je altijd bij BMW gaan kijken... Tenzij je de iX1 al beu gezien was en de i4 wat te laag bij de grond vond. Nu hebben de Duitsers echter een oplossing klaar: dit is de BMW iX2, een zuiver elektrische versie van de nieuwe X2.
Een icoon gaat aan de stekker, want de BMW 5 Reeks is er voortaan ook als i5. Die pakt uit met precies dezelfde looks als de reguliere variant maar verbergt daar een elektromotor onder – of twee in het geval van deze M60-versie… En staat er een ///M-etje in die naam, dan heb je onze aandacht. Tijd dus voor een test!
BMW stuurt zijn X6 op verjongingskamp. Daardoor worden zijn looks aangescherpt en groeit het infotainment. Een plug-in is er nog steeds niet, V8-versies des te meer. Wij reden de M60i xDrive, een uitvoering die de volbloed X6 M eigenlijk overbodig maakt.
Het is al jarenlang hét vierwielige statussymbool van de succesvolle ondernemer, malafide of niet. De huidige BMW X5 is echter alweer vier jaar op de markt, waardoor het tijd is voor een opfriskuur. Die krijgt meteen een nieuwe topmotorisatie, de xDrive50e. Het lokale wrapbedrijf heeft zijn matzwarte vinyl vast al ingeslagen!
BMW heeft een gloednieuwe 5 Reeks en die komt niet alleen. Zo is er voor het eerst ook een zuiver elektrische variant onder de noemer i5 maar dat betekent niet dat de Fünfer zijn herkomst vergeten is. Wel integendeel: hij is er nog steeds met een dieselmotor onder de kap… Dus dat leek ons het ideale startpunt voor een test.
Dit is 'm, de laatste ///M van BMW zonder stekker of elektrificatie. Een auto die in één klap ook de iconische eerste lichting M2 moet opvolgen. M2 generatie twee doet dat met meer vermogen... maar ook met een grotere voetafdruk en een hoger gewicht. Een kapitale fout?
Past die BMW i4 net niet in je leasinbudget? Geen paniek! Want BMW is hier met een nieuwe instapversie. Goedkoper, zeker zo performant maar met nét wat minder range... weet de BMW i4 eDrive35 te bekoren?
BMW heeft een nieuwe luxeslee, en dat zal je geweten hebben. De 7 Reeks en zijn elektrische broertje, de i7, pakken namelijk uit met zo’n controversieel smoelwerk dat je bijna zou vergeten dat er ook nog mee gereden kan worden… Dus valt dat een beetje mee? Wij zochten het uit achter het stuur van de 750e plug-inhybride.
Met 326 pk uit een combinatie van benzine- en elektrokracht is deze xDrive30e de krachtigste X1 in BMW’s line-up. Jawel, nog krachtiger dan de kersvers voorgestelde M35i. Maar... heeft de stekkerhybride vandaag nog wel een plaats in het Beierse gamma?
Recente reacties
Opinie - Neen, de elektrische auto is niet ten dode opgeschreven (ook niet na de Vlaamse EV premie)
We leven al in die toekomst hoor, ze zijn daar nu volop mee bezig. De verwachting is dat die dingen...
Door this 11 uur geleden
Zo banaal ziet nieuwe Audi A5 Avant zonder opties er uit
Lijkt wel een Hyundai
Door Peter 14 uur geleden
Opinie - Neen, de elektrische auto is niet ten dode opgeschreven (ook niet na de Vlaamse EV premie)
Gelukkig zal er in de toekomst eveneens uitgebreid onderzoek gedaan worden naar synthetische...
Door Luc VH 15 uur geleden
Zo banaal ziet nieuwe Audi A5 Avant zonder opties er uit
Audi had al eerder dit jaar aangekondigd een high end en exclusief merk te worden voor de rijders...
Door Benny Dormaels 22 uur geleden