Tweede keer goede keer, of zoiets moet Henrik Fisker gedacht hebben. Na een mislukte poging als ‘Fisker Automotive’, waaronder het de Karma uitbracht, keerde de designer een paar jaar geleden terug naar de automarkt met ‘Fisker Inc’.
Fisker deelt meer details over elektrische Pear, inclusief Belgische ambities
Geloof het of niet, maar er zijn stilaan elektrische auto’s te bestellen voor min of meer schappelijke prijzen. Dat zijn er gewoon nog niet zo bijster veel, maar een auto als de MG4 komt bijvoorbeeld al best dicht in de buurt van wat je anders voor een Volkswagen Golfje op benzine had betaald.
Fisker landt in België: orderboekjes voor elektrische Ocean geopend (2023)
Fisker is terug, en deze keer is het menens. Na een geflopte plug-in-coupé en een faillissement in 2014 lijkt Henrik Fisker namelijk het record van grootste aanbod in de kortste tijd te willen vestigen.
Fisker Alaska in detail: elektrische pick-up met houder voor je cowboyhoed (2023)
Begin deze maand hield Fisker zijn eerste ‘Product Vision Day’, en visies op hun producten hebben we daar inderdaad gekregen.
Fisker onthult compleet elektrisch gamma en wij hebben er wazige beelden van
Het verhaal van Fisker is er eentje van vallen en opstaan, maar deze keer lijkt de Deens-Amerikaanse constructeur steviger dan ooit op zijn benen te staan. Zo loopt de Ocean inmiddels volop van de band, dus kan Fisker beginnen dromen van zijn volgende modelletjes.
Fisker gaat helemaal los, plaagt met elektrische vierdeurs cabriolet
Zei je tot een paar jaar geleden ‘Fisker’ in autoland, dan werd er nog enigszins fronsend naar je gekeken. Het enige productiemodel van het Deens-Amerikaanse merk was namelijk de Karma, een bizarre plug-inhybride die niet alleen Fisker fataal werd in 2014, maar ook de Chinese investeerders die de rechten voor de auto nadien opkochten.
Eerste Fisker Ocean ter wereld is meteen voor Europese klant
Het verhaal van Fisker is er eentje van vallen en opstaan — letterlijk. Henrik Fisker, een oorspronkelijk Deense ontwerper woonachtig in de VS, stampte het merk namelijk uit de grond in 2007 om er de Fisker Karma mee te bouwen. In 2014 ging Fisker Automotive echter op de schop en werd het bedrijf overgekocht door een Chinese investeerder, die er een paar jaar later zelf mee in moeilijkheden kwam.