Dit is de laatste auto die je met cd-speler kan kopen… maar niet meer voor lang

We hoeven het je vast niet meer te vertellen: auto’s moeten mee met hun tijd. Die tijd dicteerde bijvoorbeeld ooit dat je muziek afspeelt van een cassette en zo zagen we decennialang cassetteradio’s in auto’s verschijnen. Rond de millenniumwisseling kwam daar echter verandering in want dan moesten die cassetteradio’s één voor één wijken voor cd-spelers… En nu is ook de tijd van die technologie gekomen.

Labels

Deze getunede Ferrari Purosangue gaat er gewoon los over

Twee jaar geleden hadden we even medelijden met Ferrari, echt waar. Terwijl andere fabrikanten namelijk zonder schroom de ene na de andere crossover kunnen lanceren, zijn dat steigerende paard en die rode lak in Italië zo heilig dat niemand eraan mag raken. Dat merkte je dus maar al te goed wanneer Ferrari de Purosangue lanceerde want hoewel dat duidelijk een SUV was, durfde zelfs zijn fabrikant die term gedurende het hele persbericht geen enkele keer in de mond nemen.

Eerste test: Leapmotor C10 - uitdager met Europese versterking (2024)

Ben je een Europese autoconstructeur, dan heb je momenteel misschien wel meer angstzweet dan ooit op je voorhoofd. Zo maakt tegenwoordig het ene na het andere Chinese merk zijn intrede in onze contreien en hoe hard de EU ze ook probeert weg te pesten met zijn importheffingen; ze zijn er om te blijven. Bij Stellantis — je welbekend als moederhuis van onder andere Peugeot, Opel en Fiat — waren ze het bang afwachten echter beu.

Range Rover SV Bespoke Mer du Nord bestaat in slechts 5 exemplaren, krijgt waanzinnig prijskaartje

Eerst even over de auto zelf. De Range Rover van de Noordzee (de officiële ‘Mer du Nord’ benaming klinkt natuurlijk meer passend bij het voertuig) gebruikt de Range Rover SV topversie als basis en werkt vooral verder op exclusieve kleurstellingen en materialen.

Kleurige bloemlezing

Zulk een exclusief model verdient natuurlijk een lyrische beschrijving als het op afwerking en kleurkeuze aankomt. Wat volgt is een bloemlezing (uit het persbericht), die we zelf niet hadden kunnen verzinnen.

Test - De nieuwe BMW X3 zet de X5 in de schaduw (2024)

Labels

Eigenlijk is het een ietwat vreemde vaststelling bij alle merken dat bij elke generatiewissel een auto altijd een beetje moet groeien. Zo ook bij de BMW X3. Nochtans werd bij de lancering van de uitgaande generatie het royale plaatsaanbod op lyrische marketingwijze in de verf gezet, maar dat neemt niet weg dat we bij deze nieuwste en 4e generatie al aan een formaat zitten dat op het randje van onhandig gaat worden in de stad. De nieuwe X3 is 4,75 meter lang of ongeveer 20 cm langer dan de allereerste generatie en dus 10 cm meer dan de eerste X5.

Abonneer op Crossover/SUV