Renault Mégane E-Tech: dit zijn de prijzen

Renault Mégane E-Tech Electric 2021

Renault heeft de prijslijst van zijn zuiver elektrische Mégane E-Tech bekendgemaakt. De auto wordt verkrijgbaar in vier verschillende uitrustingsniveaus en kan zich — zoals verwacht — qua prijs meten aan zijn Duitse concurrent: de Volkswagen ID.3.

Na vele jaren van Zoe-dominantie heeft Renault een nieuwe middenklasse-EV: de Mégane E-Tech. Hoewel die de Zoe voorlopig nog niet vervangt — en de reguliere Mégane trouwens evenmin — moet de elektrische auto toch diverse doelgroepen aanspreken met zijn verschillende vermogensversies, batterijcapaciteiten en uitrustingsniveaus. Dit zijn de prijskaartjes die daarbij horen.

Van Equilibre tot Evolution

De Mégane E-Tech wordt verkrijgbaar in vier uitrustingsniveaus. De goedkoopste, de Equilibre, kost je minstens 35.200 euro en biedt meteen een mooie standaarduitrusting. Die bestaat onder andere uit lichtmetalen velgen, cruise control, parkeersensoren en een infotainmentsysteem van 9 inch.

Renault Mégane E-Tech Electric 2021

De Techno van 38.200 euro voegt daar automatische airco, verwarmde voorzetels, een scherm van 12 inch en licht- en regensensoren aan toe en de Iconic maakt het aanbod compleet met elektrisch verstelbare massagestoelen en two-tone lakafwerking voor 43.200 euro. De Evolution ER is een buitenbeentje: die kost 41.200 euro en biedt de uitrusting van de Equilibre, plus automatische airco, licht- en regensensoren, het scherm van 12 inch en standaard een grotere batterij.

Keuzestress

Over de batterijen gesproken: de Equilibre, Techno en Iconic bieden telkens de keuze uit een accu van 40 kWh of eentje van 60 kWh. De eerste optie geeft je 300 km rijbereik terwijl de grotere batterij goed is voor 470 kilometer. Als je de kleine accu kiest krijg je trouwens een vermogen van 130 pk en bij de grotere batterij is dat meteen 218pk, behalve bij de Evolution ER. Dit uitrustingsniveau combineert namelijk als enige de zwakkere motor met het grotere accupakket.

Renault Mégane E-Tech Electric 2021

De goedkoopste Mégane E-Tech met 60 kWh-batterij is echter nog steeds de Equilibre: die kost dan 40.200 euro. Elke Mégane met grote accu kan ook meteen snelladen, al varieert de snelheid naargelang de versie die je kiest van 85 kW tot 130 kW. Mégane E-Techs met de kleinere batterij krijgen standaard geen snellaadmogelijkheid tenzij je bijbetaalt of een duurder uitrustingsniveau kiest.

En de concurrentie?

Met een startprijs van 35.200 euro plaatst de Mégane E-Tech zich net iets boven de Volkswagen ID.3, die 34.420 euro moet kosten. De Duitser biedt echter in zijn basisversie een grotere batterij en meer vermogen, en kan meteen snelladen tot 50 kW. Ook bij de ID.3 moet je echter bijbetalen om toegang te krijgen tot de volle laadsnelheid van 150 kW. De Mégane E-Tech biedt daarentegen een iets ruimere standaarduitrusting, dus beide modellen kennen prijstechnisch hun voor- en nadelen.

Derniers articles publiés

Commentaires (5)

Laisser un commentaire
FLP 10:00
Portrait de FLP

Idd, mijn mond viel letterlijk open. €35.000 voor de meest basic Megane die je kan krijgen. Wow....
(als we -zoals het in de zeer nabije toekomst de bedoeling is- het elektrische aspect negeren is dit de meest basisversie van de Megane)

Mathieu 12:36
Portrait de Mathieu

De Evolution ER is een buitenbeentje: die kost 41.200 euro en biedt de uitrusting van de Equilibre, plus automatische airco, licht- en regensensoren => hahaha, wat een LOL! 41000€ voor een automatische airco! Nogmaals Hahaha... Zolang ik kan blijf ik bij benzine. Mijn wagen is in 2018 nieuw besteld en rijkelijk uitgerust voor iest meer dan de helft van die prijs. (Na overname en korting, dat wel) Als ik het prijsverschil reken van nieuw naar nieuw dan kom ik op €12000 verschil! Reken en tel maar....

Zoals eerder geschreven, leasing en geen particulier.

mevrouw Leemans 01:01
Portrait de mevrouw Leemans

Goh, Renault met zijn weggeefprijzen steeds weer...

Laissez un commentaire

Commentaires récents

acce 2024

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités