Als er een persbericht van de Duitse tuner Mansory binnenrolt, dan houden wij ons hart vast. En terecht, zo blijkt...
“De Mercedes G-Klasse is een van de meest gegeerde auto’s om als basis te dienen voor totaalconversies in de wereld van de premium autoverfijning”. Nou, als jullie het zelf zeggen, Mansory... Dit is alleszins de Mansory Gronos Coupé Evo C, oftewel een Mercedes G-Klasse met een koppel deuren minder en een kameleonlak rijker. Het goeie nieuws? De Duitse tuner wil er maar acht stuks van bouwen.
Klantenidee
Gekkigheid terzijde: er bestaat ongetwijfeld een markt voor en Mansory weet als geen ander hoe het die markt moet bedienen. Net als bij de Mansory Venatus Coupé Evo C – de driedeurs-Urus waarvan je niet wist dat de wereld ‘m nodig had – ging de tuner aan de slag met een idee dat klanten hadden aangereikt. Alle deuren eruit, B-stijl naar achter en – nieuw voor deze creatie – de scharnieren die verhuizen van de A- naar de B-stijl en dus een setje suicide doors er zomaar bovenop.
Alle structurele stijfheid blijft intact, zo belooft Mansory, en ook de veiligheid blijft gegarandeerd. Tel daarbij de nodige koolstofvezel, een kameleonlak - fludium paint chrome atmosphere, voor de volledigheid - een optioneel gepantserd koetswerk en 24-duimsvelgen en je begrijpt dat deze creatie niet onopgemerkt voorbijrijdt.
Doorlopende middenconsole
Ook binnenin blijft de G-Klasse niet onaangeroerd: de voorzetels plooien naar voren om de achterpassagiers in te laten stappen. Die passagiers beschikken elk over hun eigen zetel en kunnen maximaal met twee plaatsnemen: Mansory laat de middenconsole immers doorlopen en offert de centrale zitplaats dus op. Voor de afwerking aan de binnenkant is de sky uiteraard de limit. De V8 onder de motorkap krijg tot slot ook een flinke steroïdekuur: het vermogen van de biturbo wordt opgedreven tot 900 pk en 1.200 Nm.
Ajouter un commentaire
Vous devez être connectés pour poster un commentaire.
Se connecter