Jaguar is tegenwoordig top of the bill als het gaat om aluminium onderdelen voor auto's. De Britten willen de kloof echter snel kleiner laten worden door andere constructeurs inkijk te geven in hun productiemethoden.
Dat doen ze niet zonder de nodige zekerheden in te bouwen. Natuurlijk zijn de productieprocessen gepatenteerd en zal een ander merk ze niet zomaar van Jaguar kunnen inpikken. De productie van de aluminium onderdelen brengt echter een hoge kost met zich mee, terwijl Jaguar eerder een kleine speler is in de autowereld. Door andere constructeurs te laten zien wat hen bezighoudt hoopt Jaguar dat die concurrenten overtuigd worden van hun methode en overstappen op dezelfde bouwwijze als Jaguar. Door meer te standaardiseren op productievlak, wordt de productie goedkoper.
alle beetjes helpen
Het gaat niet per se om de productie van volledige structuren, vooral bij het gebruik van kleinere onderdelen kan volgens Jaguar een hoop bespaard worden. Zo gebruiken de constructeurs tegenwoordig nog steeds verschillende soorten popnagels, robots en lijm. Bij Jaguar alleen al zou het om 353 miljoen popnagels per jaar gaan.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 2 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 8 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 10 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 11 mois