Een tijdje geleden verdween de Suzuki Swift Sport tijdelijk van de markt om als milde hybride terug te keren. Nu geeft de kleine Japanner meer technische details vrij.
Bij zijn introductie in 2018 was de Swift Sport al geswitcht van atmosferische 1.6 naar 1.4 Boosterjet. Nu switcht hij naar een milde hybride. Volgens de eerste details die de Japanners nu vrijgeven, moet dat blok 6 procent zuiniger zijn dan het vorige. De WLTP-uitstoot bedraagt nu 127 g/km, tegenover 135 g/km voor de niet-milde hybride.
De milde hybride gebruikt een 48-voltcircuit en starter/generator die het koppel lichtjes doet toenemen: voortaan staat er 235 Nm paraat vanaf 2.000 tpm. Ook tijdens tussentijdse acceleraties geeft de milde hybride een ondersteunend duwtje in de rug. Tegelijk heeft Suzuki de het systeem voor de kleppentiming aan de inlaatzijde vernieuwd, net als de injectoren en de benzinepomp.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 1 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 8 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 9 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 10 mois