Een modulair platform met de naam MQB zou de Volkswagengroep enorm veel geld doen besparen, maar daar zijn enkele analisten het niet mee eens.
Modularer Querbaukasten, daarvoor staat die inmiddels gekende afkorting "MQB". Het modulaire platform waarop de Volkswagengroep al haar wagens wil bouwen. Een module toevoegen zou de grotere wagens ondersteunen, een module minder voor de kleinere. Het MQB-platform wordt momenteel gebruikt in de Golf 7 ( foto ) en Audi A3.
Reden voor het gebruik van van dat modulaire platform is het besparen van kosten door schaalvoordelen. Volgens Volkswagen zou dat nieuwe platform 20 procent besparen in de productie, maar analisten hebben na een onderzoek besloten dat die geschatte besparing wat optimistisch is.
Volgens Bernstien Research is het onmogelijk dat een bedrijf als Volkswagen 20 procent kan besparen door een nieuw platform. Net omdat Volkswagen zo groot is en ongetwijfeld op dit moment al enorm efficiënt is, is een extra winst van 20 procent volgens hen onmogelijk. Een efficiëntiewinst van 5 tot 8 miljard euro is volgens de banken mogelijk, maar alleen als de Volkswagengroep meer dan 4 miljoen wagens per jaar produceert op het MQB-platform.
Desalniettemin zijn de analisten Volkswagen goed gezind. Ze zeggen dat als 1 groep het kan, het de Volkswagengroep is.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 2 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 8 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 10 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 11 mois