Dat de regering extra geld moet genereren wisten we al langer. Dat de bedrijfswagen daarbij in het vizier zou komen was ook al geweten. Verschillende media roepen nu moord en brand omdat Di Rupo zijn voorstel gelanceerd heeft. Daarbij moet de gemiddelde bedrijfswagenrijder serieus wat extra opleggen om privékilometers te mogen blijven rijden. Wie een Audi A4 rijdt moet daarin 117 euro opleggen, een Mercedes E-klasse kost de werknemer 177 euro extra. Op jaarbasis maakt dat een extra kost voor de werknemer van respectievelijk 1.404 euro en 2.124 euro, een mooi maandloon dus. Voor een middenklasser als een VW Golf ligt dat op 376 euro per jaar.
Toch zijn er ook wagens die minder kosten, al zijn het vooral de kleinere wagens die daarin scoren.
Open VLD en MR verzetten zich tegen dit voorstel en zijn ervan overtuigd dat de werknemer de hogere kost zal terugvorderen door een hoger loon te eisen. Wij hopen alvast dt de overheid het openbaar vervoer verbetert, zodat men voor meer loon kan kiezen in plaats van voor een bedrijfswagen.
Hieronder alvast een voorbeeldtabel met de extra kosten per maand:
Recente reacties
Rijtest: Suzuki Swift BoosterJet (2018)
Deze auto rijdt relaxt maar als ik zin heb ook echt vlot, automaat is heel prettig. En het is een...
Door H. Oosterveld 1 dag geleden
5 redenen om naar het Antwerp Classic Car Event te gaan op 4 en 5 mei 2024
Zou ik hier een berichtje van kunnen krijgen als het weer is lijkt me leuk.
Door Ans 1 dag geleden
Mercedes GLC gaat aan waterstof
ikwil alle voors entegens weten over waterstof, en ook de prijzen van deze auto,s, dank g.c....
Door transportbedrijf g.c.castricum bv 3 dagen geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 3 dagen geleden