De 911 is en was een beeldschone wagen, maar ook in 1965 een beetje duur voor onze portemonnee. Toen de productie van de 365 werd stopgezet, besloot men met een nieuw instapmodel te komen. Zo werd de Posche 912 geboren. Het ging om een volledige replica van de 911, maar dan zonder de 6-cilinder-boxer. In plaats daarvan gebruikten ze de 90pk sterke 1.6 viercilinder uit de Porsche 365. Van 0 naar 100 km/u gebeurde in meer dan 13 seconden, daarmee kon hij natuurlijk niet op tegen de meer dan 40pk sterkere 911's. Aan de andere kant woog de viercilinder van de 912 een stuk minder dan de zescilinder van de 911, waardoor hij lichtvoetiger door de bochten ging.
Lees meer
Recente reacties
Krijgt Brexit 3 jaar uitstel voor EV's?
Ik heb het artikel 3 keer moeten herlezen, en ik vrees dat ik het nog steeds niet helemaal begrijp.
Door Adriaan 1 uur geleden
Officieel: Suzuki Swift trekt Europees plunje aan (2024)
ik vind hem wel geslaagd
Door Wim 8 uur geleden
Einde autoprogramma’s: ook The Grand Tour houdt er waarschijnlijk mee op
Ok boomer.
Door Andre 23 uur geleden
Weg zekerheden: Toyota-hybrides niet meer te herkennen aan blauw merklogo
Superdomme bedlissing
Door Jean-Marie Vander Eecken 1 dag geleden