De Mercedes E-klasse break is echt dé wagen die je moet aanschaffen als je graag over véél ruimte wil beschikken in je kofferbak. En dan is er niet gezegd dat dit model louter en alleen een rudimentaire pakezel is. Neen, dat is hij allesbehalve. Al sinds jaar en dag weet dit ruimtewonder zijn enorme laadcapaciteiten te combineren met een elegantie die slechts weinig andere auto's weten te evenaren. Normaal gezien waren de officiële beelden van deze nieuwe E-klasse break pas voorzien om deze nacht bekend gemaakt te worden, maar zoals dat eenmaal gaat tegenwoordig zijn ze nu reeds gelekt!
Het model is lichtjes gegroeid ten opzichte van de vorige generatie. Met een totale lengte van 4,90m zal hij voortaan dus één centimeter meer van je garage in beslag nemen. De maximale kofferinhoud bedraagt zo'n 1950 liter en de koffer is voor alle versies standaard bereikbaar via een elektrisch bedienbare kofferklep, handig! Net zoals bij de vorige generatie zal het kofferzeil automatisch wegschuiven als je de kofferklep opent. Bij zware belasting zorgt een (hoogstwaarschijnlijk optionele) automatische luchtvering ervoor dat het comfort er niet op achteruit gaat. Wat de verdere styling betreft verschilt deze Break niet van de gewone E-klasse.
Onder de motorkap zullen diverse diesel- en benzinemotoren beschikbaar zijn. Bij de diesels zijn dat de volgende :E 220 CDI (170 pk), E 250 CDI (204 pk) en E 350 CDI (231 pk). Rij je liever met benzinemotoren dan heb je de keuze uit een E 350 (292 pk) en een E 500 (388 pk). In een later stadium volgen 4Matic-vierwielaandrijving en een E 63 AMG. Wat de benaming van het model betreft bestaat de kans dat Mercedes zou teruggrijpen naar de benaming 'T-model'. Op zich geen onlogische stap aangezien ze voor een hele reeks van hun modellen, bijvoorbeeld de wijziging van CLK naar E-klasse Coupé, reeds herbenoemd hebben met klassiekere benamingen.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 18 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 18 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 21 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 22 uur geleden