Audi toch, meteen een V10 en een elektrische variant op het podium van Genève werpen. Maar waar blijft een R8 met V8 en handbak? Wel, droom daar meer niet te hard van, want de jongens uit Ingolstadt hebben geen intentie om er één te bouwen.
Quattro-baas Heinz Hollerweger wist het nieuwtje te vertellen op het autosalon van Genève vorige week: 'We hebben geen interesse in een R8 met V8 omdat er bijna niemand ééntje kocht bij de vorige generatie. Dit in tegenstelling tot onze verwachtingen.' Ook een handbak moet je niet gaan zoeken bij de nieuwe generatie. Want in Europa was bij de vorige generatie de vraag naar een handbak bijna onbestaande.
Daarom dat je verplicht moet opteren voor de automaat met dubbele koppeling. Wat we wel nog kunnen verwachten op lange termijn? Misschien wel een dieselvariant. Maar dat zijn momenteel nog geruchten.
Recente reacties
Rijtest: Suzuki Swift BoosterJet (2018)
Deze auto rijdt relaxt maar als ik zin heb ook echt vlot, automaat is heel prettig. En het is een...
Door H. Oosterveld 1 dag geleden
5 redenen om naar het Antwerp Classic Car Event te gaan op 4 en 5 mei 2024
Zou ik hier een berichtje van kunnen krijgen als het weer is lijkt me leuk.
Door Ans 1 dag geleden
Mercedes GLC gaat aan waterstof
ikwil alle voors entegens weten over waterstof, en ook de prijzen van deze auto,s, dank g.c....
Door transportbedrijf g.c.castricum bv 3 dagen geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 3 dagen geleden