Na het overlijden van racepilote en Nürburgring-koningin Sabine Schmitz eerder dit jaar werd er opgeroepen om een bocht van het circuit naar haar te vernoemen. De vraag is nu een feit. Sabine is vereeuwigd dankzij de Sabine-Schmitz-Kurve.
Eerder dit jaar in maart overleed racepilote Sabine Schmitz (51) na een jarenlange strijd tegen kanker. Sabine was en is dé racepilote van de Nürburgring Nordschleife. De mythe gaat dat ze sinds haar jeugd meer dan 33.000 toertjes reed op één van de strafste omlopen ter wereld. Of het maar correct is dat ze een bocht naar haar vernoemd krijgt?
Sabine-Schmitz-Kurve
Het was Nürburgring-fansite Bridge to Gantry die de oproep deed en prompt een petitie oprichtte. Sinds maart heeft die petitie al meer dan 50.000 handtekeningen verzameld. Een petitie die niet onder de radar bleef, want werknemers van het circuit gingen meteen aan de slag om een gepaste bocht naar haar te vernoemen. Die bocht is - toepasselijk - de allereerste bocht van de Nordschleife nadat je van het GP-circuit de Groene Hel oprijdt. Een felle linkse die je schrap zet voor de meer dan 73 bochten die er richting je wielen worden gegooid over het meer dan 20 kilometer lange circuit.
Sabine-Schmitz-Kurve on the Nordschleife!
— Nürburgring (@nuerburgring) June 18, 2021
Highest honour for "the ambassador of the Nürburgring".
First corner on the Nordschleife receives her name
Schmitz grew up a few metres away - in Nürburg
Official ceremony: 11 September, 6h race Nürburgring Endurance Series pic.twitter.com/J4FTBL2PPI
De Sabine-Schmitz-Kurve zal officieel ingehuldigd worden tijdens de Nürburgring Endurance Series die doorgaat op 11 september.
Recente reacties
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 3 uur geleden
Lichte vracht voor particulieren: hoe zat dat weer? (2024)
Vermoedelijk ga je die sluiting wel op een of andere manier definitief moeten maken. Dus...
Door this 3 uur geleden
Adieu, GTX: Volkswagen trekt stekker uit sportief, elektrisch label
Wie koopt nu ook zo’n GTX als je voor minder geld een meer sportieve concurrent kan kopen, zoals...
Door Edison 16 uur geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Vond de vorige uitvoering veel knapper. Motor met 150pk en gewicht van 1600kg is te zwak.....
Door Guy Clays 17 uur geleden