Lotus heeft de Elise nog eens langs de ontwikkelingsafdeling gestuurd en kreeg een wagen terug die 24 kg lichter is dan het basismodel. Deze versie krijgt de toevoeging Club Racer en maakt ook gebruik van een strakker afgesteld chassis en een sportmodus. Dat allemaal voor de circuitliefhebbers onder ons, die de Lotus als doelgroep ziet. De gewichtsbesparing bekomen ze vooral door een lichtere accu en het wegnemen van geluidsisolatie.
Wie iets minder vertrouwd is met het circuit, kan gebruik maken van het Dynamic Performance Management-systeem. Daarmee kan je als minder ervaren gebruiker de grenzen van je wagen gaan opzoeken, zonder groot risico op brokken. Achteraan vinden we nog steeds de 134 pk sterke 1.6 benzinemotor terug. Dat vermogen lijkt niet veel tot je even naar het gewicht gaat kijken. Voor 876 kg is de 134 pk en 160 Nm zeker genoeg voor wat circuitplezier.
Bron: Carscoop
Recente reacties
Autosalon van Brussel is terug van weggeweest! (januari 2025)
ik denk dat er wel plek is voor beide events
Door Wim 10 uur geleden
Opzij Duster!: SWM G03F is zevenzitter op benzine voor 21.990 euro (2024)
Dat is waarom veel van die chinese merken praktisch onbetaalbaar zijn om te verzekeren in de UK....
Door Adriaan 11 uur geleden
Opzij Duster!: SWM G03F is zevenzitter op benzine voor 21.990 euro (2024)
Je zul.maar.onderdelen nodig hebben
Door Rikus 1 dag geleden
Opzij Duster!: SWM G03F is zevenzitter op benzine voor 21.990 euro (2024)
Teveel chinese merken. Europees, Japans en Amerikaans. Dat is genoeg
Door Jeremy 1 dag geleden