Het nut om als merk op Facebook te fungeren is betwistbaar, maar je kan er niet rondomheen, je moet een pagina hebben. Zo simpel is het. En als het marketing-team relatief jong is, dan zullen er ook campagnes komen die hun Facebook-pagina zal integreren. Gevolg is een fanbase van vele duizenden fans, en dan kan je al eens een efficiënte statusupdate doen. Het bedrijf Visibli onderzocht in Februari en Maart het engagement van 200 miljoen Facebookgebruikers op de pagina's die zij like'ten. Grote winnaar is Audi. Niet alleen binnen de categorie 'auto's', wel binnen alle pagina's die er op Facebook bestaan, en dat verdient een applaus.
Audi USA heeft, na kort onderzoek van de Autofans-redactie, zo'n 3.120.000 fans. Uit het onderzoek blijkt dat voor elke status die de constructeur online zet op haar pagina, ze gemiddeld 225 likes krijgt per 100.000 fans. Bij Audi USA komt dat overeen met 7.020 likes per statusupdate. Dat is nog een stuk meer dan tieneridool Justing Bieber, die met 181 likes per 100.000 fans de tweede plaats bestrijkt. Het onderzoek wist ook te vertellen dat merken het eerste uur en twintig minuten reeds 50 % van hun likes hebben gekregen. Na 22 uur is dat 95 %.
Autofans heeft uiteraard ook een profiel op de grote sociale netwerksites. Onze Facebook pagina vind je hier, ons volgen op Twitter doe je via deze link.
Via Mashable
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 18 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 18 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 22 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 22 uur geleden