Polestar 2 steekt in het nieuw! Soort van... (2024)

Polestar 2 MY25

Polestar heeft een modeljaarupdate (MY25) uitgerold voor de Polestar 2. Die kruipt daardoor dichter bij de recent gelanceerde Polestar 3 en 4 én krijgt vanaf de basis een rianter rijbereik.

Iets zegt ons dat het design van de in 2020 gelanceerde Polestar 2 voor altijd tijdloos zal zijn. Stilstaan is echter achteruitgaan. Waardoor het zustermerk van Volvo weerom een update lanceert van zijn volumemodel. Wat er allemaal nieuw is? Kijk even mee!

Design: Nieuwe kleuren binnen en buiten

Visueel frist Polestar zijn 2 niet op, dat deed het tenslotte al in 2023 toen het meteen ook besloot om van de voorwielaandrijver een versie te maken met achterwielaandrijving. Wel zijn er twee nieuwe koetswerkkleuren. Enerzijds Vapour, een grijzige lak die het bestaande Magnesium vervangt als standaardkleur, anderzijds is er Storm, een donkere aluminiumkleur die los van de Polestar 4 kom en het huidige Thunder vervangt.

Polestar 2 MY25

Voorts zijn er nieuwe 19-duims velgen met aero-inserts en 20-duimers die deel uitmaken van het Pro Pack. Loeren we even binnenin, dan kan het diervriendelijke nappeleer nu ook in de tint Charcoal gekozen worden. Eigenaars van het Pro Pack krijgen buiten dikkere 20-duimers ook zwarte gordels met een subtiele gouden streep. Bij Polestar hebben ze iets met gordels, vraag ons niet waarom.

Technisch: Sneller laden, meer accu

Onderhuids krijgt de instapversie - de Standard Range Single Motor - een interessante update. Die ziet zijn accu namelijk groeien van 69 kWh naar... 70 kWh! Oké, daardoor stijgt de range met een pietluttige 8 km tot een maximale 554 km, aan de andere kant kan 'ie voortaan wel snelladen aan max 180 kW DC. Voordien was dat amper 135 kW DC. Op de achteras blijft een elektromotor van 272 pk en 490 Nm koppel. Instapprijs? 48.990 euro.

Polestar 2 MY25

Zowel de Long Range Single Motor als Long range Dual Motor blijven gebruik maken van een accu van 82 kWh en een maximaal DC-laadvermogen van 205 kW. Door optimalisatie kan de LRSM voortaan 659 km noteren (+4 km) met zijn 299 pk op de achteras en de Dual Motor blijft vasthouden aan zijn 568 km via de 421 pk sterke set-up van twee elektromotoren.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

alle elektrische auto's in 2024, vlaamse premie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws