Met accu's rondrijden is allemaal heel leuk en klinkt de dag van vandaag als muziek in de oren, maar je moet ze wel voorhanden hebben. En dat lijkt nu de kracht te zijn binnen de autoindustrie: "Kennis en macht". Meer en meer constructeurs willen toegankelijkheid creëren tot de accutechniek. Op die manier kunnen ze de productie zelf controleren en zichzelf voorzien van de nodige exemplaren.
Honda bijvoorbeeld wil in samenwerking met GS Yuasa een fabricage van Li-ion-cellen ontwikkelen. Deze cellen zijn nog steeds enorm kostbaar en ze zijn nog niet in voldoende aantallen aanwezig om te volgen in de groeiende hybrideprogramma's van zowel Honda als Toyota.
Honda en GS Yuasa, die naar eigen zeggen de derde grootste accu-fabrikant ter wereld zijn, hebben samen het plan om zo een productie te ontwikkelen uitsluitend voor Li-ion-accu's. Grote baas zal GS Yuasa worden met 51% in de aandelen. Het hoofdkantoor zal samen met de fabriek op hun terreinen gebouwd worden.
Op zich is het hele verhaal knap gepresenteerd, maar zonder fabrieken die een aanbod kunnen creëren binnen die accumarkt lijkt het hele boeltje vast te zitten. Technologie en kapitaalkrachtige investeerders zijn twee termen die in de toekomst de groten van de kleintjes zullen onderscheiden.
Bron: amt.nl
Recente reacties
Autosalon van Brussel is terug van weggeweest! (januari 2025)
ik denk dat er wel plek is voor beide events
Door Wim 2 dagen geleden
Opzij Duster!: SWM G03F is zevenzitter op benzine voor 21.990 euro (2024)
Dat is waarom veel van die chinese merken praktisch onbetaalbaar zijn om te verzekeren in de UK....
Door Adriaan 2 dagen geleden
Opzij Duster!: SWM G03F is zevenzitter op benzine voor 21.990 euro (2024)
Je zul.maar.onderdelen nodig hebben
Door Rikus 3 dagen geleden
Opzij Duster!: SWM G03F is zevenzitter op benzine voor 21.990 euro (2024)
Teveel chinese merken. Europees, Japans en Amerikaans. Dat is genoeg
Door Jeremy 3 dagen geleden