De Audi A1 is Audi's nieuwste trots maar verkoopt niet zo goed als verwacht. De Mini van concurrent BMW verkoopt veel beter dan de A1. Het lijkt erop dat de geschiedenis zich gaat herhalen. Toen Audi indertijd de A2 met veel tromgeroffel aankondigde kon deze het grote publiek maar nauwelijks bekoren. De A2 die voorzien was van een aluminium koetswerk werd dan ook vroeg uit productie genomen. Is de A1 hetzelfde lot beschoren?
De A1 zou net zoals de A2 dezelfde reden hebben waarom deze niet goed verkoopt, namelijk het veel te hoge prijskaartje. Hoe je het ook draait of keert de A1 staat maar op een doodgewoon VW Polo platform. Er zijn sinds de lancering van de Audi A1 al 20.000 exemplaren verkocht en er zouden er nog 10.000 aan de man gebracht moeten worden tegen het einde van het jaar. Audi had zich voorgenomen om 100.000 wagens per jaar te verkopen maar dit plannetje lukt dus blijkbaar niet. Audi voelt zich genoodzaakt om de Audi A1 vijfdeurs een jaartje vroeger te introduceren. Dit om de verkopen wat op te krikken. Als geïnteresseerde A1 koper kan u Audi's kleinste al kopen vanaf € 15.950. Zou u zoveel geld geven terwijl er een veel goedkopere en quasi kwaliteitsidentieke Polo voor veel minder geld klaarstaat? (via: worldcarfans.com)
Recente reacties
Elektrische Renault 5 E-Tech geprijsd: houdt de belofte van 25.000 euro stand? (2024)
Prima gerekend van Renault. Buiten de Citroen ë-C3, zijn er nog niet vele andere auto's die zo...
Door John 6 uur geleden
Elektrische Renault 5 E-Tech geprijsd: houdt de belofte van 25.000 euro stand? (2024)
Goed om te weten dat het kan. 25k blijft jammer genoeg nog steeds heel veel geld, maar het is toch...
Door this 11 uur geleden
Rijtest: Suzuki Swift BoosterJet (2018)
Deze auto rijdt relaxt maar als ik zin heb ook echt vlot, automaat is heel prettig. En het is een...
Door H. Oosterveld 1 dag geleden
5 redenen om naar het Antwerp Classic Car Event te gaan op 4 en 5 mei 2024
Zou ik hier een berichtje van kunnen krijgen als het weer is lijkt me leuk.
Door Ans 2 dagen geleden