Niet verwonderlijk dat de M-divisie ook een supercar van eigen makelij wil, en geen opgevoerde BMW. Mercedes deed het hen immers voor, toen AMG de SLS bouwde, een supercar die al een tijdje de supercar-wereld beheerst. Volgens Biermann, hoofd van de M-divisie, is het een kwestie van het vinden van het juiste model. Het heeft allemaal met geld te maken zegt hij. De plannen liggen al lang op tafel, maar het niet kunnen maken van een goed businessplan gooide tot nog toe roet in het eten.
Biermann gaf ons onlangs mee dat ook een elektrische M er ooit van zou kunnen komen, al hangt dat erg af van de ontwikkelingen van de elektrische auto-markt. Dat er ooit een dieselblok komt te liggen in een M-wagen is al evenmin uit te sluiten. De turbo-technologie evolueert in zulke mate dat ze bijna evenwaardig is aan gewoon geblazen motoren. Biermann voegt er wel aan toe dat een dieselblok er niet zal komen om zo meer vermogen in de wagens te krijgen. De pk-oorlog is al een tijdje over volgens de Duitser.
"We cannot just keep adding more power. M is not selling horsepower; that's not what we're about."
Via Inside Lane
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 2 dagen geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 2 dagen geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 2 dagen geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 3 dagen geleden