Zo doen ze dat bij BMW. Ze vullen een marktsegment in met een vijfdeurs, bouwen daar later een aangepaste versie van en geven die een andere naam. Zo gebeurde het met de X6, zo zal ook de X1 een driedeursvariant krijgen. Daarmee volgt BMW overigens de nieuwe naamgeving die ze ook op haar 3-reeks (en 4-reeks) zal toepassen. De X2 zou niet zomaar een driedeursversie van de X1 crossover worden, hij zou 'sportiever' moeten ogen, voor zover een crossover dat kan.
Zo kan BMW beter concurreren met de Range Rover Evoque, waar ook een driedeursversie van bestaat. De nieuwe X2 komt daarmee in de rij met de X6 en de mogelijke X4, al zal de X2 er pas vanaf 2016 komen, volgens onze bron. Tegelijk introduceert BMW de nieuwe generatie X1-crossover, beiden op een aangepast platform van Mini. Daardoor zou hij voorwiel- of vierwielaandrijving krijgen. In eerste instantie lijken de F47 en F48 viercilinder-turbomotoren te krijgen, al is een driecilinder in combinatie met elektromotor niet uitgesloten.
Recente reacties
Rijtest: Suzuki Swift BoosterJet (2018)
Deze auto rijdt relaxt maar als ik zin heb ook echt vlot, automaat is heel prettig. En het is een...
Door H. Oosterveld 1 dag geleden
5 redenen om naar het Antwerp Classic Car Event te gaan op 4 en 5 mei 2024
Zou ik hier een berichtje van kunnen krijgen als het weer is lijkt me leuk.
Door Ans 1 dag geleden
Mercedes GLC gaat aan waterstof
ikwil alle voors entegens weten over waterstof, en ook de prijzen van deze auto,s, dank g.c....
Door transportbedrijf g.c.castricum bv 3 dagen geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 4 dagen geleden