Voormalig GM 'special vehicles'-manager Jon Moss en musclecar bouwer Chris Fesler hebben de koppen bij elkaar gestoken. Resultaat is de Fesler-Moss Limited Edition 2010 Camaro. Deze speciale editie kan besteld worden in vier verschillende uitvoeringen. Motorisatie is de 638pk sterke LS9 die eerder de Corvette ZR1 aandreef. Daaraan hangt de zestraps-transmissie vast die je kan verkiezen boven de tevens beschikbare 4L65E transmissie (bedoeld voor de 6 liter motoren). Schakelen kan je, zoals het een echte musclecar tegenwoordig beaamt, met Mastershift-paddles achter het stuur.
De ingenieurs ontwikkelden voor deze gelegenheid een race-ophanging, grotere uitlaten en grotere remmen. Binnenin werd er een splinternieuwe geluidsinstallatie voorzien, samen met een nieuwe interieurlook.
In Amerika is de straatlegale wagen vanaf heden beschikbaar bij de dealer. De prijs en oplage zijn onbekend.
via jalopnik.com
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 21 uur geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 23 uur geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 1 dag geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 2 dagen geleden