Wat te doen met Maybach? Op 1 juli weten we het

Maybach is al een ruime tijd het zieke broertje van het Mercedes-Daimler consortium. Naast Rolls Royce is Maybach de limousinebouwer op het allerhoogste (lees: duurste) niveau. In tegenstelling tot Rolls Roys pakte Maybach het wel verkeerd aan. Ze gebruikten een oud onderstel voor het bouwen van hun nieuw vlaggenschip, iets wat de potentiële kopers niet aansprak. Het gevolg was dat de verkopen uitbleven en de kosten voor het behoud van Maybach te hoog werden. Het is daarom dat ze bij Daimler nu alle alternatieven naast elkaar zetten over wat te doen met Maybach. Opdoeken? Of delen we de kosten en kennis met een derde partij? Voor dat laatste keuze komt Aston Martin ter sprake.

Ook dat werd al een tijdje beweerd in de wandelgangen. Aston Martin werkt immers aan de wederopkomst van haar Lagonda-merk en zou de motoren en extra platformen, die het samen met Daimler zou kunnen ontwikkelen, goed kunnen gebruiken. Aston Martin kan dan weer de meerwaarde bieden dat zij weten hoe je luxeproducten aan de man brengt. De nieuwe generatie Maybach zou, indien de deal tussen beiden door gaat, plaatsvinden in de fabrieken van Aston Martin zelf, in Gaydon, Warwickshire (UK). Op uiterlijk 1 juli wil Daimler de knoop doorhakken en zullen we weten hoe de toekomst van Maybach er uit zal zien.

Laatst gepubliceerd

Reacties (1)

Plaats een reactie
Koen 00:08
afbeelding van Koen

Begrijpelijk dat Daimler Benz overweegt Maybach aan Aston Martin Lagonda te verkopen. De huidgie CEO, Dr Ulrich Bez is een uiterst bekwame manager, met een uitstekende reputatie in de industrie. Hij heeft Aston Martin weer op de kaart gezet. Heeft een groot aantal publicaties op zijn naam en is zeker in staat Maybach eveneens weer op de kaart te zetten.

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws