Maybach is al een ruime tijd het zieke broertje van het Mercedes-Daimler consortium. Naast Rolls Royce is Maybach de limousinebouwer op het allerhoogste (lees: duurste) niveau. In tegenstelling tot Rolls Roys pakte Maybach het wel verkeerd aan. Ze gebruikten een oud onderstel voor het bouwen van hun nieuw vlaggenschip, iets wat de potentiële kopers niet aansprak. Het gevolg was dat de verkopen uitbleven en de kosten voor het behoud van Maybach te hoog werden. Het is daarom dat ze bij Daimler nu alle alternatieven naast elkaar zetten over wat te doen met Maybach. Opdoeken? Of delen we de kosten en kennis met een derde partij? Voor dat laatste keuze komt Aston Martin ter sprake.
Ook dat werd al een tijdje beweerd in de wandelgangen. Aston Martin werkt immers aan de wederopkomst van haar Lagonda-merk en zou de motoren en extra platformen, die het samen met Daimler zou kunnen ontwikkelen, goed kunnen gebruiken. Aston Martin kan dan weer de meerwaarde bieden dat zij weten hoe je luxeproducten aan de man brengt. De nieuwe generatie Maybach zou, indien de deal tussen beiden door gaat, plaatsvinden in de fabrieken van Aston Martin zelf, in Gaydon, Warwickshire (UK). Op uiterlijk 1 juli wil Daimler de knoop doorhakken en zullen we weten hoe de toekomst van Maybach er uit zal zien.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 4 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 4 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 7 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 8 uur geleden