Financiële crisissen tieren woelig over onze aardbol en toch wist een merk als Ferrari van 2011 een topjaar te maken. In totaal zag de constructeur de inkomsten stijgen met zo'n 17,3% ten opzichte van 2010. Dit topcijfer is voornamelijk te danken aan de groei die het merk kon optekenen in China, de USA, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. In totaal verkocht Ferrari zo'n 7.195 auto's, waarvan het leeuwendeel (1.958 exemplaren) voor de USA bestemd was. In China weren 777 Italiaanse furies aan de man gebracht, zo'n 63 procent meer dan in 2010.
De Duitse markt was goed voor 705 exemplaren, een groei van 14,6 procent. In het Verenigd Koninkrijk werden 23 procent meer Ferrari's aan de man gebracht, 574 in totaal.
De toekomst ziet er dus veelbelovend uit voor dit Italiaanse sportwagenmerk. We kijken vol ongeduld uit naar het autosalon van Genève alwaar we naar alle waarschijnlijkheid de opvolger van de 599 zullen kunnen aanschouwen.
via MotorAuthority
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 2 dagen geleden