2011 was topjaar voor Ferrari

Financiële crisissen tieren woelig over onze aardbol en toch wist een merk als Ferrari van 2011 een topjaar te maken. In totaal zag de constructeur de inkomsten stijgen met zo'n 17,3% ten opzichte van 2010. Dit topcijfer is voornamelijk te danken aan de groei die het merk kon optekenen in China, de USA, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. In totaal verkocht Ferrari zo'n 7.195 auto's, waarvan het leeuwendeel (1.958 exemplaren) voor de USA bestemd was. In China weren 777 Italiaanse furies aan de man gebracht, zo'n 63 procent meer dan in 2010.

De Duitse markt was goed voor 705 exemplaren, een groei van 14,6 procent. In het Verenigd Koninkrijk werden 23 procent meer Ferrari's aan de man gebracht, 574 in totaal.

De toekomst ziet er dus veelbelovend uit voor dit Italiaanse sportwagenmerk. We kijken vol ongeduld uit naar het autosalon van Genève alwaar we naar alle waarschijnlijkheid de opvolger van de 599 zullen kunnen aanschouwen.

via MotorAuthority

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws