Officieel: Hyundai i40 berline (2011)

Hyundai stelde in Genève dit jaar haar nieuwe i40 break voor, vandaag is het de beurt aan de berline variant, die zijn première op het autosalon van Barcelona zal maken. De i40 werd ontwikkeld door de Europese afdeling in Rüsselheim en zal het laatste model worden onder de slogan "New Thinking, New Possibilities".  Aan plek alvast geen gebrek binnenin volgens Hyundai. De wielbasis is 2,77 meter lang, de hoofdruimte is 1.025 mm, de schouder ruimte 1.455 mm en de beenruimte bedraagt 1.170 mm. Hij zou daarmee de comfortabelste D-segmenter zijn, al beslissen wij dat liever zelf.

Onder de kap vinden we vier motoren terug, die alle vier aan de Euro 5-norm voldoen, twee diesels en twee benzinemotoren. De vermogens schommelen tussen 115 en 177 pk, een rusitge berline dus. Alle motoren zijn verkrijgbaar met een manuele versnellingsbak, wie een automaat wil kan kiezen tussen 1.7 met 136 pk of de 2.0 met 177 pk. De verkoopstopper moet volgens Hyundai de 1.7 liter diesel met 136 pk zijn, zeker de leasingmarkt zou hier een belangrijke rol in kunnen spelen. Aan de benzinezijde valt de nieuwe 2 liter GDI viercilinder op, die in de i40 zijn debuut maakt, en ook meteen de topmotorisatie is. Dat blok is 177 pk sterk en beschikt over 213 Nm koppel, daarmee sprint hij naar 100 km/u in 9,7 seconden. De topsnelheid bedraagt 210 km/u. De tweeliter benzinemotor zou gemiddeld 6,8 liter drinken, de CO2 uitstoot bedraagt 156 g/km.

Als je de i40 op zijn zuinigst wil, dan kies je best voor het Hyundai Blue Drive ecoprogramma. Dat houdt lage weerstandsbanden, Stop & Go en het AMS (Altenator Management System) in. Kies je die groene zaken, gekoppeld aan je 1.7 dieselblok, dat zou de CO2 uitstoot niet meer dan 113 g/km mogen zijn, ook het verbruik zou beperkt moeten blijven tot 4,3 liter per 100 kilometer. Met die cijfers kan je in België rekenen op een leuke overheidspremie.

Laatst gepubliceerd

Reacties (3)

Plaats een reactie
Techno Patat 16:04
afbeelding van Techno Patat

ik vind het best wel goed! de voorkant doet me een beetje denken aan de opel astra, maar dat is een compliment! want het gene dat me er niet aan doet denken is mooier dan de opel! de achterkant is een beetje genesis (--> me like genesis!!!) en de zijlijnen zijn ook proper! nu nog nette prijzen en uitgebreid dealer netwerk en ze hebben een leasetopper in spe!

Techno Patat 19:19
afbeelding van Techno Patat

hmm, algemene lijnen wel, maar enkel de koplampen bedoel ik bizkid ;)!

Uw reactie

alle elektrische auto's in 2024, vlaamse premie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws