Na de coupé dus ook de convertible, ook bij de XKR-S. Behalve het dak is hij uiterlijk dan ook hetzelfde als de coupé. 20 inch Vulcan velgen, een dikke bodykit en een koolstofvezel splitter dus. De 5.0 Supercharged V8 perst er 550 pk en 680 Nm uit, waarmee hij een 0-100 sprintje doet in slechts 4,4 seconden. De topsnelheid ligt op 300 km/u, al kan het zijn dat je al vroeger moet stoppen om je hoofddeksel te gaan zoeken.
De aandrijving gebeurt op de achterwielen, de overbrenging gaat via een automatische versnellingsbak met zes versnellingen.
De ophanging werd aangepast om met de prestaties van de wagen om te kunnen, een Adaptive Dynamics-systeem voor de ophanging is beschikbaar als optie. De sensatie van het Performance Active exhaust system zou met het dak naar beneden sensationeel zijn. Binnenin plaatst Jaguar de lederen Performance-sportzetels, voor de gelegenheid met geïntegreerde hoofdsteunen en carbonvezel afgewerkt.
Recente reacties
Korte test: Volvo EX30 Twin Motor Performance – Is dit de EX30 die je wil hebben? (2024)
De AWD is ook meegenomen. Sinds ik deze mogelijkheid op m'n eigen wagen heb, vind ik dit mooi...
Door Maarten 17 uur geleden
Officieel: dit is de nieuwe BMW X3… zonder elektrische iX3 (2024)
Denk je dat deze nog veel verkocht gaan worden in België? Voor een particulier is dit een...
Door this 1 dag geleden
Column: wat is er aan de hand met Lynk & Co?
Ik kan het grotendeels eens zijn. Service is o, o. Niet aanwezig. Bellen mailen, appen maakt niet...
Door Thijs 2 dagen geleden
Elektrische Cupra Tavascan geprijsd: dit kost de Spaanse Volkswagen ID.5 (2024)
Komt van VW China!!!
Door David Simonet 2 dagen geleden