Eerder liet Mercedes al een resem aan plaatjes vrij maar weerhield het zich om meer info te geven over de opgefriste SL. Nu laat de Duitse constructeur alle info los. Tegenwoordig stap je de SL-wereld binnen met 367 pk om door te groeien tot 630 pk.
Mercedes achtte de tijd rijp om haar Sl aan de facelift te zetten. Daardoor gelijkt 'ie voortaan een stuk meer op grotere broer S Coupé. Waren we niet helemaal overtuigd van de facelift die de vijfde generatie onderging, dan kunnen we deze opgefriste SL helemaal smaken. Met dus trekjes van die eerder genoemde S Coupé, maar ook wat van de AMG GT. Dat het zeker geen vloek is om met die rakkers vergeleken te worden.
De grote nieuwigheden vallen echter onder de carrosserie te rapen, want voortaan kan je de SL uitrusten met de Curve Tilting-functie. Een systeem dat via de ophanging robewegingen countert waardoor de SL vlakker over de baan rolt tijdens stevig boenderen. Voortaan kan je ook de rijmodi aanpassen via de DYNAMIC SELECT-draaiknop. Dat gaat dan van Comfort (C), Sport (S), Sport Plus (S+) tot Curve (CV). Geen rocket Science, want andere merken doen dit al jaren, maar stukken beter dan de drukknop van voordien.
Sub5
Ongeveer exact een jaar geleden reden we de nieuwe instapper van de SL, de SL 400. Die krijgt met de facelift extra vermogen onder de kap. Waardoor de 3.0-liter V6 turbo het voortaan met 367 pk en 500 Nm doet (+34 pk/ +20 Nm). Kracht wordt voortaan via een nieuwe 9-traps automaat naar de achterwielen gevoed waardoor de CO2-uitstoot daalt tot 175 g/km (voordien 177). Naar de honderd snellen doe je met de instapper voortaan in 4,9 seconden, maar liefst 0,7 seconden sneller dan voordien. Sub 5 seconden, het was vroeger enkel de strafste varianten gegund.
Over straffere varianten gesproken, alles boven de 400-uitvoering blijft hetzelfde. Dan hebben we het over de SL 500 met 4,7-liter V8 (455 pk/ 700 Nm), de SL 63 AMG met 5.5-liter V8 (585 pk/ 900 Nm) en de van de pot gerukte SL 65 AMG met 6-liter V12 (630 pk, 1.000 Nm). Vanaf januari staat de opgefriste SL bij de dealer.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Als je geen woekerprijzen hebt bij het openbaar laden (ze bestaan gelukkig), kom je nog steeds...
Door this 2 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Wat een buitengewoon fantastisch voertuig. Als ik centen had, ik kocht 'm meteen !
Door Polle 1 dag geleden
Opinie: Nee, we moeten Audi Vorst niet redden met belastinggeld
Maak bedrijfswagens in België alleen aftrekbaar als ze hier geproduceerd worden circa 1.3 miljoen...
Door Geecos 1 dag geleden
Test: Lexus UX 300h - nu wél klaar voor succes? (2024)
Top
Door Kurt Haegebaert 2 dagen geleden