Dat de regering extra geld moet genereren wisten we al langer. Dat de bedrijfswagen daarbij in het vizier zou komen was ook al geweten. Verschillende media roepen nu moord en brand omdat Di Rupo zijn voorstel gelanceerd heeft. Daarbij moet de gemiddelde bedrijfswagenrijder serieus wat extra opleggen om privékilometers te mogen blijven rijden. Wie een Audi A4 rijdt moet daarin 117 euro opleggen, een Mercedes E-klasse kost de werknemer 177 euro extra. Op jaarbasis maakt dat een extra kost voor de werknemer van respectievelijk 1.404 euro en 2.124 euro, een mooi maandloon dus. Voor een middenklasser als een VW Golf ligt dat op 376 euro per jaar.
Toch zijn er ook wagens die minder kosten, al zijn het vooral de kleinere wagens die daarin scoren.
Open VLD en MR verzetten zich tegen dit voorstel en zijn ervan overtuigd dat de werknemer de hogere kost zal terugvorderen door een hoger loon te eisen. Wij hopen alvast dt de overheid het openbaar vervoer verbetert, zodat men voor meer loon kan kiezen in plaats van voor een bedrijfswagen.
Hieronder alvast een voorbeeldtabel met de extra kosten per maand:
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 1 dag geleden