Renault-baas Patrick Pelata heeft aan Autocar meegedeeld dat de herlancering van het sportwagen-merk Alpine 'een slachtoffer is van de economische crisis'. Daarmee geeft hij aan dat de beslissing definitief is. Vanwege de crisis kiezen merken voor de massa-verkoop, eerder dan voor de ontwikkeling van aparte sportwagens. Het plan was om van de Alpine een sportieve 2-zitter te maken, met middenmotor en achterwielaandrijving. Zo zou hij een concurrent worden voor o.a. de Mazda MX-5. Het chassis zou gedeeld worden met het Nissan 200 SX-project, maar nu lijkt ook dit project geschrapt.
Door de crisis ziet Renault zich ook genoodzaakt om zich terug te trekken uit de productie in de toekomstige Indiase fabriek van Renault & Nissan. Nissan zal de fabriek gaan gebruiken voor de opvolger van de Micra, Renault zou later ook de Clio daar bouwen.
bron: AutoCar
Recente reacties
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Die “predictieve snelheidsbegrenzer” is geen cruise control maar een adaptief remsysteem. En de...
Door Joram 2 uur geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Klanttevredenheid? Wij hebben een DS4. En eerlijk is eerlijk, het is een prachtige auto! Maar qua...
Door Raymond 3 uur geleden
De EV-Gids is hier: gratis, online magazine vol info en tips over elektrisch rijden
Dankjewel!
Door JL 7 uur geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Ik weet niet waarom telkens de theorie naar boven gehaald wordt en niet de juiste info! De Tiguan...
Door Dave Pollock 12 uur geleden