Terwijl de hele wereld in de ban lijkt te zijn van hybride wagens en elektrische mobielen, werkt Ferrari aan een nieuwe turbocharger. Het zal echter niet voor vandaag noch morgen zijn, aangezien Ferrari met één groot probleem te kampen heeft. Namelijk de turbovertraging (of 'lag'). De vertraging van turbo is voor een Ferrariblok uiteraard onaanvaardbaar, zo zei Jean-Jacques His (Engine developer) in een interview met Autocar. Een mogelijke oplossing is het gebruik maken van twee kleine turbo's in plaats van 1 grote. Op die manier verklein je de mogelijke vertraging van de turbo. De kans dat Ferrari bij Fiat aanklopt voor de Multiair technologie is bij deze ook te verwaarlozen.
Daarnaast is ook bekend gemaakt dat de dual-clutch transmissie, die momenteel op de V8 motoren beschikbaar is, ook geschikt is voor de V12 blokken. Toerenteller zou op dat blok de heilige 10.000tpm aantikken. Het is dus spannend afwachten op de volgende generatie Ferrari.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 1 dag geleden