Eindelijk. Nadat het op kinderstoelen voor de auto al langer in het gamma zat, en ook gehandicapten hun wagen op deze manier konden laten ombouwen, wil Renault nu alle Europeanen kunnen plezieren met de draaiende passagiersstoel. Het gaat hier niet om een kermisattractie, maar om een middel dat het gemak van het instappen verhoogt. Door middel van een hendel draait de stoel naar instappositie en weer terug naar de rijrichting.
Renault maakt zich sterk dat deze aanpassing niets zal afdoen aan de kwaliteit of de keuze in bekleding van de stoelen. In België wordt deze functie aangeboden op de Expression-versie en op de beperkte 20th-serie, vanaf begin juni. De prijs ervan wordt vastgelegd op - hou je vast - 1.600 euro (excl. BTW). Dat is nog steeds een hele hap minder dan de huidige ombouwmogelijkheden, die Renault schat op 2.500 euro (excl. BTW). Reden van deze hoge kostprijs is dat de draaiende zetel moet blijven voldoen aan alle veiligheidsvereisten. Je bompa zal er alvast blij mee zijn.
Eindelijk. Nadat het op kinderstoelen voor de auto al langer in het gamma zat, en ook gehandicapten hun wagen op deze manier konden laten ombouwen, wil Renault nu alle Europeanen kunnen plezieren met de draaiende passagiersstoel. Het gaat hier niet om een kermisattractie, maar om een middel dat het gemak van het instappen verhoogt. Door middel van een hendel draait de stoel naar instappositie en weer terug naar de rijrichting.
Renault maakt zich sterk dat deze aanpassing niets zal afdoen aan de kwaliteit of de keuze in bekleding van de stoelen. In België wordt deze functie aangeboden op de Expression-versie en op de beperkte 20th-serie, vanaf begin juni. De prijs ervan wordt vastgelegd op - hou je vast - 1.600 euro (excl. BTW). Dat is nog steeds een hele hap minder dan de huidige ombouwmogelijkheden, die Renault schat op 2.500 euro (excl. BTW). Reden van deze hoge kostprijs is dat de draaiende zetel moet blijven voldoen aan alle veiligheidsvereisten. Je bompa zal er alvast blij mee zijn.
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 1 dag geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 1 dag geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 1 dag geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 2 dagen geleden