Nummer 4.099, dat is de laatste van de reeks Murciélago's. De eer gaat naar een LP 670-4 Super Veloce, bestemd voor een Zwitserse klant.
In 9 jaar - de Murcié is sinds 2001 op de markt - kende hij een hele hoop varianten en vermogensupgrades, al begon het allemaal bij de 6.2 V12 met 580 pk. Later werd de basis een 6.5 V12 met 640 pk. De laatste versie is de LP 670-4 SV, die de 0-100 km/u in 3.2 seconden haalt en er pas mee ophoudt bij 342 km/u. De Murciélago is met zijn 4.099 geproduceerde eenheden de meest gebouwde Labmorghini V12.
Lamborghini zorgde voor een feestelijke uittocht van dit laatste exemplaar, dat samen met een hele stoet legendarische V12-voorouders (350 GT, Miura, Countach en Diablo) door Sant'Agata Bolognese naar het merkmuseum reed. De opvolger is inmiddels de nodige testrondjes aan het rijden en zal waarschijnlijk worden voorgesteld op de autoshow in Genève.
Recente reacties
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Die “predictieve snelheidsbegrenzer” is geen cruise control maar een adaptief remsysteem. En de...
Door Joram 10 uur geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Klanttevredenheid? Wij hebben een DS4. En eerlijk is eerlijk, het is een prachtige auto! Maar qua...
Door Raymond 11 uur geleden
De EV-Gids is hier: gratis, online magazine vol info en tips over elektrisch rijden
Dankjewel!
Door JL 15 uur geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Ik weet niet waarom telkens de theorie naar boven gehaald wordt en niet de juiste info! De Tiguan...
Door Dave Pollock 20 uur geleden