Zoals Volkswagen zijn Passat R36 had (of Audi de S4), wil Hyundai wel een dikke i40, naast een hot hatch i30. Dat verklapt Allan Rushforth, Europees operations manager van Hyundai aan Autocar. Voor de motor kijken we dan richting de 1.6 GDi met turbo die Hyundai deze zomer plant te lanceren. Die kan prestaties met een lage uitstoot combineren.
Ook de dual clutch versnellingsbak
uit de Veloster kan over de rest van het gamma worden verspreid. “A Hyundai GTI? That’s not just a C-segment question, but a D-segment one as well,” vertelt Rushforth. “We have talked about such cars and are considering versions not only with more performance, but dynamic improvements to ride and handling, too.”
Niet alleen een dikke motor dus, maar ook aanpassingen aan de ophanging om een betere rijdynamiek te bekomen.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 2 dagen geleden