![2 millionth bmw 1 series 2-millionth-bmw-1-series](https://autofans.be/sites/default/files/styles/artikel_intro/public/media/merken/bmw/anderefotos/2-millionth-bmw-1-series.jpg?itok=k9mBvjZx)
Een tijdje terug rolde de 2 miljoenste BMW 1 Reeks van de band in de Duitse Regensburg fabriek. Luttele dagen nadat de productie van de facelift van start ging. Hoezo een kleine BMW zou nooit populair zijn?
Elf jaar tijd had BMW nodig om 2 miljoen 1 Reeksen te assembleren. Sinds zijn lancering in 2004 kregen we in 2011 de tweede generatie die op visueel vlak de mensen wat verdeeld liet. Dat wordt met de facelift helemaal rechtgetrokken. Letterlijk, want de voor- en achterlichten kunnen nu de meesten bekoren. Nummertje 2.000.000 is dan ook zo'n facelift. Een Estoril blauwe en met M Sport-pakket uitgeruste 120i die voor een Japanse klant is bestemd.
Ter vergelijking, in 2013 wist Audi al 3 miljoen A3's te bouwen. Al had de rakker een voorsprong van 8 jaar op de 1 Reeks, want de eerste A3 rolde van de band in 1996.
Recente reacties
Autosalon van Brussel is terug van weggeweest! (januari 2025)
ik denk dat er wel plek is voor beide events
Door Wim 2 dagen geleden
Opzij Duster!: SWM G03F is zevenzitter op benzine voor 21.990 euro (2024)
Dat is waarom veel van die chinese merken praktisch onbetaalbaar zijn om te verzekeren in de UK....
Door Adriaan 2 dagen geleden
Opzij Duster!: SWM G03F is zevenzitter op benzine voor 21.990 euro (2024)
Je zul.maar.onderdelen nodig hebben
Door Rikus 3 dagen geleden
Opzij Duster!: SWM G03F is zevenzitter op benzine voor 21.990 euro (2024)
Teveel chinese merken. Europees, Japans en Amerikaans. Dat is genoeg
Door Jeremy 3 dagen geleden