Drie jaar na het openen van de fabriek die moest instaan voor de productie van de Ghibli en Quattroporte kan Maserati met trots zeggen dat er al 100.000 stuks van de band rolden. Of het voor de wind gaat bij het Italiaans merk?
De Ghibli en laatste generatie Quattroporte zijn een succesverhaal voor Maserati, met voor een groot deel dank aan de Chinese markt. In 2013 opende het bedrijf de Avv. Giovanni Agnelli Plant (AGAP) in Italië, drie jaar later werden er al 100.000 wagens geproduceerd. Geen zielige nummers voor een exclusief merk als Maserati.
Naast de AGAP-fabriek heeft Maserati ook nog een productielijn in Mirafiori (Turijn) voor de Levante en eentje in Modena voor de GranTurismo en GranCabrio. Tegen 2018 hoopt het merk jaarlijks 75.000 stuks te bouwen en met de Levante kan dat wel eens best mogelijk zijn.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 20 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 20 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 23 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 23 uur geleden