Opel heeft aangekondigd een dikkere diesel te zullen monteren in de Insignia. Het zou gaan om een 2.0 BiTurbo diesel met 195 pk en 400 Nm. Daarmee haalt de middenklasser de 0-100 km/u in 8,7 seconden. De CO2-uitstoot bedraagt slechts 129 g/km en de wagen verbruikt 4,9 liter per 100 km. Dat is minder dan de CDTI ecoFLEX met 160 pk. De BiTurbo maakt gebruik van een tweede, kleinere turbo die het turbogat onderaan het toerental moet opvangen.
De wagen zou beschikbaar worden met voor-
of vierwielaandrijving. Prijzen voor België zijn niet bekend, in Italië gaat de wagen voor 33.500 euro buiten bij de dealer. {{galerij}}
Recente reacties
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Waarom zou deze niet in hun vizier zitten? Het is toch nog steeds een nutteloos hoge/zware SUV?
Door FLP 5 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
1000 km in 1 keer rijden zonder te stoppen, moet je dan gebruik maken van een pamper? of plas je...
Door Adriaan 6 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Verdwijnt de Mégane op fossiele brandstof dan ook uit het gamma? Geen lage wagens meer? (buiten de...
Door Mathieu 8 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Als je binnen 10min 80% kunt laden, is zo'n groot bereik helemaal niet meer nodig. Dan kom je al...
Door this 12 uur geleden